مصطفی گودرزی؛ دو سالانه های جهان اسلام، تظاهرات هنری است


مصطفی گودرزی، نقاش و عضو هیئت داوران سومین دو سالانه پوستر جهان اسلام به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاری دو سالانه هایی با موضوع جهان اسلام از جمله تظاهرات هنری محسوب می شود و برگزاری این نوع دو سالانه ها از جمله برنامه هایی بود که با بسیاری از هنرمندان در فرهنگستان هنر در مورد آن بحث شد به دنبال آن کلیت دو سالانه های تجسمی جهان اعلام و تصویب شد.
وی افزود: برگزاری این نوع برنامه ها در حیطه تئاتر و سینما نیز در حال بررسی است و به دلیل وجود حمایت زیاد در بحث جهان اسلام نیازمند تفکر و تعمق بیشتری است.
این نقاش در مورد وجود هنرمندان اسلامی در جوامع غیر اسلامی خاطرنشان کرد: جوامع اسلامی ممکن است در درون کشورهای غیر اسلامی نیز وجود داشته باشند بنابراین باید شرایطی برای ارائه آثار به وسیله هنرمندان اسلامی تیم در کشورهای غیر اسلامی برای بررسی آثار و نیز گفتگوی میان هنرمندان انجام شود.
گودرزی تصریح کرد: شرایط ارائه آثار هنرمندان کشورهای مختلف برای بیان هنر معاصر جهان اسلام از سوی فرهنگستان هنر به صورت برگزاری دو سالانه ها در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی انجام شده است.
وی در مورد تاثیر دبیرخانه دائمی و علمی برای برگزاری دو سالانه های جهان اسلام گفت: قطعا تشکیل دبیرخانه دائمی و علمی برای پیگیری مسائل اجرایی و پژوهشی دو سالانه ها ضروری است، در حقیقت دبیرخانه دائمی به دنبال ایجاد فضا و مکان و شرایط برگزاری دو سالانه و دبیرخانه علمی نیز در پی ایجاد ارتباط مستمر میان مراکز گوناگون هنر جهان و فراهم آوردن شرایطی برای گفتگوهای علمی است.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن