هشتمین نمایشگاه رنگ گالری


هشتمین نمایشگاه رنگ گالری، با عنوان "قوطی کبریت" اکنون پیش روی شماست.
این فراخوان که با همکاری گروه شرکتهای آواژنگ منتشر شده بود، مورد توجه طراحان قرار گرفت و آثار زیادی ارسال شد.
داوران این دوره ی رنگ گالری نظرات خود را در قالب بیانیه ای ارائه کردند:

برای هر طراح گرافیکی وسوسه انگیز است
با توجه به جذابیت سوژه طراحی در زمینه‌های غیر معمول مثل طراحی قوطی کبریت و امکاناتی که وجوه یک مکعب مستطیل و جزییاتی نظیر باز شدن کشویی قوطی کبریت و در کنار آن فراگیر بودن و استفاده روزمره از این وسیله، انتظار بر آن بود که با آثار چشمگیر و خلاقانه‌ای روبرو شویم. اما گویا مساله پوسترزدگی در جامعه طراحان گرافیک جوان،  جدی است.
بیشتر آثار رسیده نه تنها توجهی به ویژگی«قوطی کبریت» بودن نداشتند و تنها به عنوان یک صفحه (همانند پوستر) به موضوع پرداخته بودند، بلکه از ارایه یک تصویر خوب نیز عاجز بودند.
اما موضوع تامل برانگیز دیگر استفاده ناشیانه از تصویرسازی‌های کپی شده و احتمالن دانلودی در برخی کارهاست. با توجه به فراگیر شدن اینترنت و دسترسی آسانتر به منابع تصویری برای عموم، این ساده انگارانه گرفتن طراحی است و شاید بی‌احترامی به شعور مخاطب را در پی داشته باشد.
اما ژزفای این ساده انگاری آنجا خودنمایی می‌کند که به نظر می‌رسد تعداد نسبتا قابل توجهی از شرکت‌کنندگان حتا زحمت خواندن شرایط و مقررات چند‌خطی«گالری» را به خود نداده‌اند و کما‌فی‌السابق، کارها در اندازه‌ها و تناسبات و فرمت‌های گوناگون فرستاده شده‌اند! که علی‌رغم طراحی خوب و خلاقانه برخی از این آثار، متاسفانه از راه یافتن به مرحله داوری باز ماندند. حال آنکه برای پیشگیری از اینگونه خطاهای فنی، الگوی کامل قالب طراحی و همچنین یک نمونه تصویر بازسازی شده سه بعدی از یک قوطی کبریتِ طراحی شده، برای درک بهتر شرکت‌کنندگان ارایه شده بود.
در این دوره 250 اثر از نزدیک به 150 طراح برای رنگ ارسال شد که درنهایت 43 اثر برای انتشار در رنگ گالری انتخاب گردید که از این میان،  3 اثر برای دریافت جایزه انتخاب گردید.

آثار فرید یاحقی/ سینا پناهی/ مائده جناب به عنوان 3 اثر برگزیده و به ترتیب به عنوان برگزیدگان اول تا سوم شناخته شدند که تمامی این عزیزان می توانند از روز  12 دی ماه ۸۷ و از طریق شماره تلفن ۰۹۳۲۹۳۴۱۲۷۹ از شیوه دریافت جوایز خود مطلع شوند.
همچنین آثار آقایان رضا بختیاری
فرد، احمد عرب بیگی، محمد درویشی، سجاد حمزه و خانم ژیلا پاشایی آثار برگزیده ی بعدی به انتخاب هیات داوران بودند.

در ضمن با توجه به کیفیت پایین آثار ارسالی و ملاحظاتی که در بیانیه داوران نیز به آنها اشاره شده بود و همچنین با تصمیم شورای سردبیری "رنگ گالری" تا اطلاع ثانوی بدین شکل برگزار نخواهد شد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن