کلاس های شناخت ادبیات و هنر معاصر ایران


کلاس های شناخت ادبیات و هنر معاصر ایران با حضور دکتر جواد مجابی در آموزشگاه ویژه برگزار می شود.
در این کلاسهای که نشست رایگان آن در روز چهارشنبه 22 آبان ماه و در ساعت 17 برگزار خواهد شد؛ قرار است تا دکتر جواد مجابی به بررسی ادبیات و هنر معاصر ایران بپردازد.
در توضیح این کلاسها این چنین آمده است:
"در عرصه فرهنگ، می دانیم هنرها و ادبیات علوم انسانی به یکدیگر وابسته و در رشد هم موثرند. نمی توان یک طراح گرافیک خلاق بود و غافل از ادبیات و سایر هنرها و یا شناخت جامعه و جهان معاصر و تاریخ بی خبر بود، همان طور که یک شاعر و نویسنده، نمی تواند از هنرهای تجسمی و درک مسائل انسانی امروز برکنار بماند.
در جلسات بحث کلاس پیش روی، کوشش بر این خواهد بود که رابطه ی بین ادبیات (قدیم و امروزی) ایران با هنرهای تجسمی خاصه ی رشته ی گرافیک و تاثیر آن در امر تبلیغات به روشنی و دقت مشخص شود و این که چگونه می توان با درک بهتر ادبیات معاصر و شناخت تاریخ هنر، طراح گرافیک بهتر و آگاه تری شد."
لازم به ذکر است که جواد مجابی متولد ماه مهر ۱۳۱۸ در شهر قزوین شاعر, نویسنده, نقاش, طنزپرداز و روزنامه‌نگار ایرانی است. از او آثار متعددی به چاپ رسیده‌است. همچنین برای مدت کوتاهی سردبیر مجله ادبی دنیای سخن بود.
40 سال از فعالیت ادبى او مى‌گذرد که ۲۰ سال اخیر را به طور حرفه‌اى و فارغ از دغدغه‌هاى شغلى، صرف نوشتن رمان و شعرها و تحقیقاتش کرده است. نوشته‌هاى او بیش از پنجاه اثر چاپ شده است که عمدتن شامل هشت مجموعه شعر، چهار مجموعه داستان کوتاه، نه رمان، چندین نمایش نامه و فیلم نامه و داستان کودکان وآثار طنز و طرح هاى هجایى و چند مجموعه مقالات و چند شناخت نامه ى ادبى درباره ى نویسندگان و شاعران ایران است. علاوه بر انتشار شعرها و رمان‌ها و داستان‌ها، کار عمدهٔ او در این سال‌ها، تحقیق دربارهٔ نوپردازان هنرهاى تجسمى ایران است که بالغ بر شش جلد مى‌شود، که تاریخ تحلیلى زندگى و آثار نقاشان و مجسمه سازان پنجاه سال اخیر است.
علاقه مندان می توانند برای شرکت در این دوره با آموزشگاه ویژه از طریق شماره تلفن: ۵-۸۸۷۳۳۶۷۴ تماس بگیرند.
آموزشگاه ویژه در خیابان خرمشهر ، خیابان عربعلی ( نوبخت ) ، کوچه سوم ، شماره ی ۱۹ واقع شده است.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن