نمایش پوستر سیاتل – تهران؛ گفتگوی دو شهر از طریق طراحی گرافیک


امریکا برای نخستین بار میزبان پوسترهای طراحان پس از انقلاب خواهد بود. نمایش پوستر سیاتل-تهران از تاریخ بیست و نهم آگوست (هشتم شهریورماه 1387) همزمان با جشنواره هنر و موسیقی "بامبرشوت"، در "سیاتل سنتر" برپا خواهد شد و تا اول سپتامبر ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه توسط دانیل اسمیت از سیاتل و ایمان راد از تهران جمع آوری شده است.
این مجموعه پوسترهایی از طراحان ایران و سیاتل را شامل می شود که برای موضوعات فرهنگی مانند موسیقی، فیلم، تئاتر و نمایشگاه های هنری به چاپ رسیده اند.
همچنین با فاصله کوتاهی پس از این نمایشگاه، نمایش پوستر سیاتل-تهران رمیکس در گالری "دیزاین کامیشن" سیاتل با نمایش پوسترهایی بیشتری از ایران برگزار خواهد شد.
مجموعه پوستر سیاتل-تهران در سال آینده برای نمایش به تهران سفر خواهد کرد.
پوسترهای ایرانی این مجموعه از میان آثار طراحانی انتخاب شده است که بعد از انقلاب اسلامی به دنیا آمده و یا فعالیت حرفه ای شان را آغاز کرده اند.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت www.seattletehran.com مراجعه کنید.

درباره گردآورندگان نمایشگاه:

نمایش پوستر سیاتل-تهران با تلاش دو طراح/گردآورنده، دانیل اسمیت از سیاتل و ایمان راد از تهران، آماده شده است.
دانیل اسمیت طراح و هنرمند مقیم سیاتل است. او در سال گذشته نمایش پوستر سیاتل-هاوانا را برای نمایش در سیاتل و هاوانا گردآوری کرده است. وی در سال 1994 با مدرک کارشناسی طراحی گرافیک از دانشگاه واشنگتن فارغ التحصیل شده است. او به عنوان طراح گرافیک و مدیر هنری برای موسسات و پروژه های بسیاری در سیاتل کار کرده است. وی برای آثارش جوایز ملی مختلفی را مانند جایزه اول طراحی انجمن موزه های امریکا در سال 2004، و جایزه نوزدهمین سالانه مرکز طراحی امریکا دریافت کرده است و آثار هنری اش در نمایشگاه ها و مجموعه های متعددی به نمایش در آمده است.
ایمان راد طراح گرافیک مقیم تهران است. او طراحی خودآموخته است و تاکنون به عنوان طراح گرافیک و مدیر هنری برای موسسات و پروژه های بسیاری کار کرده است. وی در نمایشگاه های بسیاری در ایران و خارج از ایران شرکت داشته است و آثارش در کتاب ها و مجلات گوناگونی از جمله Area 2 (Phaidon) و Young Asian Graphic Designers (DAAB)  به چاپ رسیده است. او در 1386 عضو هیات انتخاب نهمین دوسالانه طراحی گرافیک معاصر ایران بود و در همان سال موفق به دریافت جایزه ویژه انجمن طراحان گرافیک ایران برای پوستر "بیست و یکمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران" در نهمین دوسالانه بین المللی پوستر تهران شد.

طراحان حاضر در نمایش پوستر سیاتل-تهران و سیاتل-تهران رمیکس

تهران
مجید عباسی، مریم عنایتی، محمدرضا عبدالعلی، کسری عابدینی، رضا عابدینی، تهمتن امینیان، شهرزاد چنگلوایی، هما دلورای، وحید عرفانیان، فرهاد فزونی، امیرعلی قاسمی، زینب ایزدیار، بهراد جوانبخت، آریا کسایی، مرتضی محلاتی، مرتضی آکوچکیان، ساعد مشکی، علیرضا مصطفی زاده، هادی نصیری، کورش پارسانژاد، پیمان پورحسین، ایمان راد، مهدی سعیدی، ایمان صفایی، بیژن صیفوری، زینب شهیدی، ریحانه شیخ بهایی، سها شیروانی
سیاتل
اندریو ابرو، بری امنت، تراویس کاستر، یوهان گومز، جاستین همتون، هیدر هفلین، جف کلین اسمیت، شین لانگ، جاکوب مک مورای، رابین رای، کوبی شولتز، کلارا سیمز، جان اسمیت، مت تریچ، کرایگ آپدگراو، دوون وارمگا
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن