دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر به پایان رسید


 دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر ویژه جوانان زیر ‪ ۲۵‬سال با معرفی ‪۶‬ برگزیده ‪ ۹‬تقدیرشده و تجلیل از یک عمر تلاش پرثمر هنری احمد اسفندیاری شامگاه آخرین لحظات بهار ‪ ۸۷‬به کار خود پایان داد .
سیف الله پویا راد ، مدیر جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر طی سخنانی در این مراسم ،خواستار هدایت و حمایت از نقاشان جوان خلاق شد و گفت :باید اقرار کرد جوانان هنرمند ما به جامعه و دنیای پیرامون خود حساس و دقیق اند و از نگاه تیزبین و نکته سنج آنها چیزی دور نمی‌ماند.
احمد مسجد جامعی رییس کمسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز طی سخنانی با اعلام این نکته که در این چندساله شاهد رونق چشمگیری در عرصه هنر تجسمی ایران بوده ایم، تمایل جدی بخش خصوصی برای ورود به عرصه‌های مختلف تجسمی را حائز اهمیت و سرنوشت ساز دانست.
در بخش ویژه این مراسم احمد مسجد جامعی و سیف الله پویا راد با تقدیم تندیس نمادین جشنواره و لوح یادمان و سپاس از یک عمر تلاش پرثمر استاد احمد اسفندیاری تجلیل نمودند. احمد اسفندیاری نقاش ‪ ۸۶‬ساله ایرانی در این مراسم در سخنانی طبیعت را بهترین الگو برای هنرمندان خواند و از جوانان خواست پیرامون خود را خوب ببینند.
براساس آرا هیات داوران مرتضی پورحسینی برگزیده نخست جشنواره و برنده یک هفته سفر مطالعاتی به فرانسه شد.لیلا رشیدی نفر دوم و برنده جایزه ‪۷۰۰‬ هزارتومانی، الهام بابایی نفر سوم و برنده جایزه ‪ ۶۰۰‬هزارتومانی، افشین چیذری نفر چهارم و برنده جایزه ‪ ۵۰۰‬هزارتومانی، محمود مختاری نفر پنجم و برنده جایزه ‪ ۴۰۰‬هزارتومانی و حسن روح الامین نفر ششم و برنده جایزه ‪۲۰۰‬ هزارتومانی شد.
همچنین هیات داوران در بخش پوستر از سیمین هنرور، امیرحسین میرطالبی پور و ساینا حشمتی تقدیر نمود.
بارت، مدیرکل ‪ faber-castell‬آلمان، سوفی مدیر کل ‪ canson‬فرانسه، گیزلا وارگاسینایی و یحیی فیوضی از جمله مهمانان این مراسم بودند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن