هنرمندان ایرانی آثار کاملاً‌ ایرانی خلق کنند


قباد شیوا در کارگاه آموزشی هنر که در حاشیه همایش منطقه‌ای هنرهای تجسمی در استان همدان برگزار شد‌، به هنرمندان ایرانی توصیه کرد به دور از تقلید از غربی‌ها، آثاری کاملاً‌ ایرانی خلق کنند و آن را به کشورهای غربی عرضه کنند.
سومین روز از همایش منطقه‌ای هنرهای تجسمی در استان همدان، قباد شیوا درباره گرافیک، علم و ابزار جدید، کاربرد گرافیک نوین و نقش اشتغال‌زایی و بهرام کلهرنیا با عنوان «نقدی بر آموزش هنر و چشم‌اندازهای آموزش هنر و فرازوفرودهای آن» به ایراد سخن پرداختند.
بنابر همین گزارش قباد شیوا، مدیر هنری و طراح گرافیک در این همایش گفت: جوان‌ها باید فکر اشتغال‌زایی گرافیک را از سر خود بیرون کنند برای اینکه قبل از شما هنرمندان بسیاری فارغ‌التحصیل این رشته در جامعه وجود دارند که به دنبال کار هستند. از آنجا که گرافیک در دنیای امروز به عنوان یک گزینه رسانه‌ای مطرح است،‌در دنیای شلوغ و صنعتی امروز نقش مهمی را ایفا می‌کند.
شیوا در ادامه با یادی از بزرگان معاصر ایران و پیشکسوتانی چون محمود جوادی‌پور و هوشنگ کاظمی، هنرمندان امروز را ترغیب به ادامه راه آنان از طریق ارج‌گذاری به فرهنگ غنی و پربار ایران کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: ایران مملکتی است که هنر مینیاتور دو هزار ساله آن هنوز مورد غبطه دنیا است چرا هنرمندان ایرانی هنر اصیل خود را فراموش کرده و به تقلید از هنرمندان غربی پرداخته‌اند.
هنرمندان باید زیباشناسی ایران را به تصویر بکشند و این هنر را به کشورهای دیر عرضه کنند و هنرمندان ایرانی باید به خودباوری برسند و اثری صددرصد ایرانی خلق کنند.
دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، دومین همایش منطقه‌ای هنرهای تجسمی و کارگاه آموزش هنر را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های زنجان، مرکزی، کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان و قزوین برگزار می‌کند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن