فراخوان جایزه سالانه ابداع



مانی نیلچیانی/ گروه ترجمه


به گزارش مجله الکترونیکی "رنگ"، فراخوان جایزه سالانه "ابداع" منتشر شد.

این جایزه که به صورت سالانه و با حمایت "شیخ محمد بن رشید المکتوم" ، نخست وزیر امارات متحد عربی و فرماندار دبی برگزار می شود،  از سال 2001 در "شهرک رسانه ای"(1) دبی و با همکاری "موسسه بین المللی تبلیغات"(2) آغاز شده و هدف خود را "کشف و پرورش استعداد های رسانه ای جوان" اعلام کرده است.
این جایزه در سالهای اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است و هر ساله دانشجویان بیشتری آثار خود را برای شرکت در این رویداد، ارسال می کنند. به طوری که در دوره پیشین (2006)، بیش از 2200 اثر از  20 کشور برای دبیرخانه این مسابقه ارسال شده است.
این جایزه فرصتی را برای معرفی استعدادهای جوان ایجاد می کند. لذا گروه شرکت کننده در این مسابقه را صرفا دانشجویان دوره لیسانس تشکیل می دهند.
شرکت کنندگانی که به دوره نهایی راه یابند، برای برپایی مراسم پایانی به دبی دعوت می شوند (هزینه ها به عهده برگزار کننده خواهد بود) و جوایزی از قبیل شرکت در کارگاه ها، برنامه های آموزشی و کارآموزی های مختلفی را با همکاری شرکت های بزرگ و شناخته شده رسانه ای جهان دریافت خواهند کرد.
به علاوه، رویداد دیگری تحت عنوان "روز اشتغال"(3) برگزار می شود که طی آن، دانشجویان می توانند با شرکت های رسانه ای استخدام کننده از نزدیک آشنا شده و با آنان ارتباط بگیرند.  

بخش های جایزه "ابداع" 
ژورنالیسم، رسانه های رادیویی، انیمیشن، طراحی گرافیک، عکاسی آنالوگ، عکاسی دیجیتال، تبلیغات چاپی، تیزر های تلویزیونی، مستند تلویزونی و فیلم.

فراخوان بخش گرافیک
 تمامی آثار گرافیک و با هر موضوع در قالب های بروشور، کاتالوگ، طراحی کتاب و پوشش CD، پوستر، بسته بندی، کارت دعوت،طراحی منو و تبلیغات محیطی داخلی و فضای باز در بخش طراحی گرافیک جای می گیرند.
ابعاد آثار نباید از ابعاد 30x 40  سانتی متر بیشتر باشد.

نحوه شرکت در مسابقه
تمامی آثار ارسالی می باید روی شاسی نصب شده باشد و از هر طرف به صورت مساوی، 2 سانتی متر فاصله داشته باشد. یک نسخه از فرم پر شده شرکت در مسابقه باید پشت اثر نصب شود. در صورتی که اثر ارسالی دو رو باشد، (مانند کاتالوگ و یا بروشور)، می توان آن را در یک پوشه ارسال نمود. یاد آوری می شود که یک نسخه از فرم پر شده شرکت در مسابقه باید پشت و یا روی پوشه حاوی اثر نصب شود.
آثاری که زبان به کار رفته در آنها غیر از انگلیسی باشد، باید یک نسخه برگردان انگلیسی از متن اثر همراه آن ارسال شود. تمامی آثار باید همراه یک نسخه فایل دیجیتال در قالب Jpeg و روی CD ارسال شود. هر اثر باید روی یک CD جداگانه فرستاده شود. هر اثر، باید همراه یک توضیح مختصر (نهایتا 300 کلمه) و در توضیح موضوع اثر ارسال شود.

فراخوان بخش تبلیغات چاپی
آثار ارسالی در بخش تبلیغات چاپی، می توانند با موضوعاتی شامل مسائل اجتماعی و عمومی و بالا بردن  آگاهی اجتماعی خلق شده باشند؛ موضوعاتی مانند مسائل زیست محیطی، آموزش، معلولیت، اعتیاد، امنیت در رانندگی، سلامتی و بهداشت، حفاظت از حیوانات، هنر، فرهنگ و غیره. آثار تبلیغاتی می توانند سیاه و سفید و یا رنگی بوده و ابعاد آثار نباید بیش از  35.7x53 سانتی متر باشد.

نحوه شرکت در مسابقه
تمامی آثار ارسالی می باید روی شاسی نصب شده باشد و از هر طرف به صورت مساوی، 2 سانتی متر فاصله داشته باشد. یک نسخه از فرم پر شده شرکت در مسابقه باید پشت اثر نصب شود. که زبان به کار رفته در آنها غیر از انگلیسی باشد، باید یک نسخه برگردان انگلیسی از متن اثر همراه آن ارسال شود. تمامی آثار باید همراه یک نسخه فایل دیجیتال در قالب Jpeg و روی CD ارسال شود. هر اثر باید روی یک CD جداگانه فرستاده شود. CD ها باید کاملا علامت گذاری شوند. باید یک تصویر کوچک شده به همراه توضیحات اثر، مطابق با فرم شرکت در مسابقه) روی جلد CD نصب شود. هر اثر، باید همراه یک توضیح مختصر (نهایتا 300 کلمه) و در توضیح موضوع اثر ارسال شود.

قوانین و مقررات:
این مسابقه برای تمامی دانشجویان دوره کارشناسی (لیسانس) در سال 2006 / 2007 باز است.
دانشجویان باید به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند. آثار گروهی پذیرفته نخواهد شد.
آثار باید در یکی از بخش های اعلام شده گنجانده شده و تمامی معیارهای اولیه اعلام شده در فراخوان را در بر بگیرند. برای اطلاعات بیشتر لطفا به سایت: www.ibdaa-awards.ae مراجعه کرده و یا با شماره +971 4 361 3515 تماس بگیرید.
تمامی آثار ارسالی باید به همراه فرم شرکت در مسابقه ارسال شوند. آثار ارسالی باید تأیید و مهر رئیس دانشکده/ موسسه/ دانشگاه را در بر داشته باشد.
ارزش فرهنگی و دینی باید محترم شمرده شوند. هر توهینی به این اعتقادات، به منزله حذف اثر می باشد.
تمامی تصمیمات هیئت داوران برگشت ناپذیر است.
آثار ارسالی عودت داده نخواهند شد. "شهرک رسانه ای" دبی، تمامی حقوق آثار را برای نمایش آن ها – تا زمانی که به هدف معرفی این بنیاد و جایزه "ابداع" باشد- محفوظ می دارد.
تمامی آثار باید تأئیدیه مسئول مرکز آموزشی – آکادمیک طراح را به همراه داشته باشند.

انتخاب آثار:
آثار ارسالی در طی 3 مرحله داوری و انتخاب خواهند شد. طی دور اول، آثاری که فاقد معیارهای اولیه –اعلام شده در فراخوان- باشند، حذف خواهند شد. در دور دوم، آثار ارسال شده، برای بار دوم داوری می شوند و در هر بخش، 3 تا 5 اثر نهایی انتخاب شده و در نهایت اثر برگزیده هر بخش اعلام خواهد شد.

تقویم مسابقه:

مهلت ارسال آثار: 5 شنبه، 15 نوامبر 2007
دور اول داوری: 5 شنبه، 22 نوامبر 2007
ورود دانشجویان برگزیده به دبی: یکشنبه 23 دسامبر 2007. مکان: آمفی تئاتر "شهرک رسانه ای" دبی 
روز اشتغال: 4 شنبه 26 دسامبر 2007، 10 صبح تا 4 بعد از ظهر. مکان: آمفی تئاتر "شهرک رسانه ای" دبی
شام مراسم پایانی: 5 شنبه، 27 دسامبر 2007 

نشانی ارسال آثار:
Dubai Media City
P.O. Box 53777, Al Sufouh Road
Dubai, United Arab Emirates
Telephone : +971 4 361 3515

کشورهای شرکت کننده:
استرالیا، بحرین، کانادا، مصر، هند، ایران، ژاپن، اردن، کویت، لبنان، مراکش، عمان، پاکستان، قطر، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، سریلانکا، تونس، ترکیه، امارات متحده عربی، انگلستان و آمریکا.




1. Dubai Media City
 International Advertising Agency (IAA) .2
 Career Day .3
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن