چراغ دهمین دوسالانه پوستر تهران بدون بزرگان روشن شد


عکس: ایسنا
دهمین دوسالانه جهانی پوستر تهران بدون حضور هنرمندان شاخص گرافیک و مدیر دفتر هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر کار خود را آغاز کرد.

موزه هنرهای معاصر تهران روز گذشته 27 مهرماه میزبان طراح گرافیک‌های جوانی بود که آمده بودند تا چراغ دهمین دوسالانه جهانی پوستر تهران را در حالی روشن کنند که جمعیت زیادی از هنرمندان این حوزه پیش از این اعلام تحریم کرده بودند.
در این روز محمود شالویی مدیر دفتر هنرهای تجسمی نیز که برای شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عازم آلمان شده بود، در مراسم افتتاحیه حاضر نشد و به جای او احسان آقایی معاون موزه هنرهای معاصر در این مراسم حضور پیدا کرد.
آقایی با اشاره به دهمین دوسالانه پوستر تهران گفت: با نگاه به آثار ارایه شده در این نمایشگاه متوجه رسالت و کارکرد اجتماعی پوستر می‌شویم و به خصوص در بخش بین‌الملل شاهد یک تغییر و تحول جدی در سطح هنر پوستر و گرافیک هستیم.
او ادامه داد: پوستر مهم‌ترین هنری است که در عرصه هنرهای تجسمی در دل مردم جا کرده است و این موضوع رسالت هنرمندان این عرصه را سنگین‌تر می‌کند، زیرا پوستر به تنهایی می‌تواند به اندیشه‌سازی بینجامد.
آقایی تصریح کرد: آثار ارسالی به این دوسالانه بسیار تأثیرگذار و مهم در ارتقای فرهنگ مدنی و اجتماعی است و خوشحالیم که این نمایشگاه آخرین نمایشگاه رقابتی در موزه هنرهای معاصر محسوب می‌شود و از این پس موزه به جایگاه موزه‌ای خود برمی‌گردد و قرار است هنرمندان تأثیرگذار جهانی برای نمایش آثارشان دعوت شوند.
در ادامه این مراسم یک دقیقه سکوت به یاد مرتضی ممیز پدر گرافیک ایران شد و سپس محمد خزایی دبیر دهمین دوسالانه پوستر تهران گزارش خود را ارایه کرد.
خزایی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین امتیازات هر دوسالانه‌ای برگزاری به‌موقع آن است و دوسالانه پوستر تهران هم امسال باید قبل از شروع سال میلادی برگزار می‌شد که خوشبختانه با وجود تمام مشکلات این دوسالانه در تاریخ مقرر برگزار شد و شاهد حضور استادان برجسته‌ی گرافیک در این برنامه بودیم.
گفتنی است؛ برگزاری دهمین دوسالانه جهانی پوستر تهران تا 27 آبان‌ماه در موزه هنرهای معاصر ادامه دارد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن