نمایشگاه آثار گرافیک دانشجویان


پوستر نمایشگاه/ اثر: سپیده متوصل الحق
به گزارش بخش خبری "رنگ"، نمایشگاه آثار پوستر کلاس "طاهره محبی تابان" که تحت عنوان "خلاقیت، پرورش ایده و سازماندهی تصویر"، در ترم گذشته آموزشگاه "ویژه" برگزار شد، در محل نگارخانه این موسسه برپا می شود.
این آثار در روزهای 29 و 30 مهرماه به نمایش گذاشته خواهد شد.
"تابان" در خصوص این نمایشگاه چنین می گوید :
"در کلاسی که ترم گذشته در آموزشگاه ویژه داشتیم، به صورت مختصر اهدافی را از قبیل: دور ریختن عادت های دیداری، دوباره دیدن، حساسیت به تصویر، استخراج مفهوم و پیام از هر آنچه که در اطراف ماست و همچنین توان آنالیز و دیدن لایه های مختلف یک اثر گرافیکی دنبال کردیم که همه این ها دریافت های جدید تصویری را نتیجه می دهد."
 وی در ادامه افزود: "روش هایی که در کلاس به کار بردیم، با روش هایی همچون رفت و برگشت بین مفهوم و تصویر، تشخیص اولویت ها  برای حفظ و ساماندهی تصویر، شدت بخشیدن و خنثی کردن مفهوم تصویر، تلفیق و در هم شدن و نهایتا کنترل اتفاقات بصری در حین کار و مفاهیم جدیدی که در این رهگذر به دست می آید کار کردیم.
عنوان این نمایشگاه از ضرب المثل : "قاشق سازی کاری نداره! مشت می زنی توش گود میشه، دُمش را می کشی دراز میشه!" اقتباس شده که وی در این مورد چنین توضیح می دهد: "عنوان نمایشگاه که برگفته از این ضرب المثل قدیمی است، اشاره دارد به پروسه دیزاین و تفکر، و این که ارائه راه حل های متعدد و خلاق بصری، این گونه که سهل و ممتنع و ساده می نماید نیست. در مجموع، طراحی از مسیر تفکری عبور می کند که منجر به پیشنهاد های نوین گردد؛ و این مهم نیازمند دانش و تجربه جدی است."
لازم به ذکر است که علاقه مندان می توانند در روزهای یاد شده و از ساعت 9 الی 16 از این نمایشگاه در نگارخانه ویژه واقع در،
خیابان خرمشهر (آپادانا)، خیابان عربعلی (نوبخت)، کوچه سوم، شماره 19، طبقه دوم دیدن نمایند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن