قباد شیوا؛ وعده‌های مادی، هنرمندان را به تولیدات ماشینی وا می‌دارد


 قباد شیوا، معتقد است که مخاطبان نمایشگاه‌های تجسمی به دنبال دیدن آثار ناب هنری هستند، بنابراین اگر نمایشگاه‌های مناسبتی با کیفیت برگزار نشوند، چیزی بیشتر از یک نمایشگاه معمولی نخواهند بود و مخاطبانشان را از دست می‌دهند.
وی  گفت: بهترین راه برای بالا بردن کیفیت نمایشگاه‌های مناسبتی این است که آنها را با فاصله برگزار کنیم تا هنرمند فرصت داشته باشد عمیقا در این باره فکر و پس از آن یک اثر هنری را ابداع کند.
وی در خصوص تصویر کردن مفاهیم دینی و معنوی گفت: به نظر من اساسا معنویات را نمی‌توان با مواد بیان کرد و تجسم آنها، سطح معنویات را پایین می‌آورد اما مفاهیم و آیاتی هستند که قابلیت تصویر شدن را دارند. به عنوان مثال آیاتی که قصه‌های قرآنی را روایت می‌کند نمونه‌های خوبی محسوب می‌شوند؛ چرا که علاوه بر نمایش تزیینی ، کارکرد هم دارند و از آنها می‌توان برای انتقال مفاهیم معنوی بهره گرفت.
شیوا در پایان یادآوری کرد: پول و جایزه‌های چشمگیر در کیفیت و رونق نمایشگاه‌های مناسبتی بی تاثیرند و وعده‌های مادی تنها باعث می‌شود هنرمندان به تولیدات ماشینی روی آورند، بنابراین تنها زمانی آثار ناب و تاثیرگذار در این زمینه خلق می‌شود که مفاهیم دینی و مذهبی با روح و جان هنرمند گره خورده باشند.
نمایشگاه هنرهای قرآنی پرتو حسن در پنج رشته نقاشی،‌ گرافیک، خوشنویسی، نگارگری و عکس تا 22 مهر در حوزه هنری، واقع در تقاطع خیابان‌های حافظ و سمیه برپاست.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن