وزیریان؛ در انتخاب داوران خرق عادت کردیم


علی وزیریان دبیر سومین نمایشگاه تایپوگرافی پوستر اسماءالحسنی  گفت: آثار این دوره نسبت به دو دوره قبلی حرفه‌ای‌تر شده و بسیار متفاوت انتخاب شده است.
وی با اشاره به 90 اثر منتخب در این نمایشگاه گفت: در دوره‌های قبلی تعداد آثار بیشتری برای شرکت در نمایشگاه پذیرفته می‌شد که در این دوره با وجود افزایش تعداد آثار شرکت‌کننده، تنها 90 اثر از 171 هنرمند به نمایشگاه راه یافت.
وزیریان درباره انتخاب هیئت داوران و عدم حضور داوران پیشکسوت در ترکیب داوران گفت: در این دوره ما نسبت به نمایشگاه‌ها و دوسالانه‌های گرافیکی ایران که همیشه پیشکسوتان در ترکیب هیئت داوران حضور دارند، سنت‌شکنی کرده‌ایم ولی استفاده از داوران جوان در این نمایشگاه، نسبت به بی‌ینال‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی که همیشه هنرمندان جوان هم در ترکیب هیئت داوران حضور دارند، اتفاق غریب و تازه‌ای نیست.
وی افزود: داوران این نمایشگاه از نسل میانه هنرمندان گرافیک ایران هستند که در جشنواره‌های خارجی نیز به عنوان داور حضور داشته‌اند و از قابلیت لازم برای داوری آثار برخوردار بودند. همچنین این نمایشگاه به صورت موضوعی به حروف‌نگاری اسماءالحسنی می‌پردازد و نگاه اغلب این داوران نیز به این موضوع معطوف بود که خودشان هم آثار بسیاری با این موضوع آفریده بودند.
وزیریان گفت: ما با انتخاب این داوران در واقع خواستیم خرق عادت کنیم که در نهایت نتیجه خوبی را نیز به همراه داشت.
دبیر سومین نمایشگاه تایپوگرافی گفت:‌حضور پیشکسوتان اگر چه اعتبار هر نمایشگاهی است ولی الزامی نیست که این مسئله به صورت عادت درآید.
وی این عادت‌ها را با آفت‌هایی همراه دانست و گفت: آفت عادت حضور پیشکسوتان در هیئت داوران نمایشگاه‌ها این است که نگاه‌های نو سخت‌تر به نمایشگاه راه پیدا می‌کند و یا اصلاً راه نمی‌یابند چون نوع خاصی از زیبایی شناسی در هنرمندان نسل قدیم وجود دارد و نگاه‌های نو را به سختی می‌پذیرند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن