گزارشی از افتتاحیه نمایشگاه سالانه پوستر اسماءالحسنی


مراسم افتتاحیه/ عکس: وب سایت خانه هنرمندان ایران
سومین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماءالحسنی با شرکت 90 اثر در نگارخانه میرمیران و ممیز خانه‌ی هنرمندان ایران افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه و اهداء جوایز، حجت الاسلام خاموشی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی‌با اشاره به همزمانی برگزاری این نمایشگاه و ماه مبارک رمضان گفت: ماه قرآن است و بسیار خوب است که با برگزاری این نمایشگاه برداشتی از این ماه مبارک داشته باشیم. در سنت ایرانی اسلامی‌هر کاری را با نام خدا آغاز می‌کنیم. در روایات آمده است هر امر مهمی ‌برای آنکه به سرانجام برسد می‌بایست با « بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز شود در غیر این صورت آن امر ناقص خواهد ماند.
حجت الاسلام خاموشی در ادامه درباره جایگاه اسماء در فرهنگ اسلامی‌گفت: اسماء علت خلقت آدمی ‌است چرا که تنها جایگاه اسماء انسان است و آنچه انسان را برتر از دیگر موجودات قرار می‌دهد، علم انسان به اسماء است. خدا به انسان اسماء را آموخت. آنچه حتی ملائک نیز از آن برخوردار نبودند.
علی معلم دامغانی نیز با اشاره به اینکه در دورانی به سر می‌بریم که هر چیزی به چیز دیگر آمیخته است سخنرانی خود را آغاز کرد و گفت: دراین زمانه حتی قصص و اساطیر به هم آمیخته شده اند، در صورتی که طبق سنت اسلامی، ‌اساطیر و قصص همواره در مقابل هم قرار دارند. فرق قصص یا اساطیر این است که در قصص هیچ شک و تردیدی نیست؛ اما اسطوره، آرزوها و آرمانی انسانی است که در اشکال ادبی ارایه می‌شود. انسان تا زمانی نیازمند به اسطوره است که اسوه وجود نداشته باشد.
معلم دامغانی به اهمیت نقطه در خط اشاره کرد و گفت: علت اهمیت نقطه در خط این است که تمام حقایق در نقطه نهفته است و حتی علم نیز تنها یک نقطه است و بقیه خطوط که به نقطه اضافه شده به دلیل جهل آدمی‌است.
پس از سخنرانی علی معلم دامغانی جوایز سومین نمایشگاه اسماء الحسنی به برندگان اعطا شد.
جایزه اول سومین نمایشگاه اسماءالحسنی که شامل 10 میلیون ریال و دیپلم افتخار بود به عبدالمجید زنگانه تعلق گرفت.
جایزه دوم شامل هفت میلیون و دیپلم افتخار به محمد اعتمادی تعلق گرفت و هما دلورای برنده جایزه سوم شد که شامل پنج میلیون ریال و دیپلم افتخار بود.
سه جایزه تقدیر از استعدادهای این دوره که شامل یک میلیون و پانصد هزار ریال و دیپلم افتخار به محمدرضا اسلام پرست، محمدرضا چیت ساز و علی چکاو اعطا شد.
جایزه ویژه هیات داوران شامل پانزده میلیون ریال و دیپلم افتخار به طور مشترک به هما دلورای و محمدرضا چیت ساز تعلق گرفت.
آثار راه یافته به نمایشگاه اسماء الحسنی از 24 شهریور تا 5 مهر در نگارخانه ممیز و میرمیران برای بازدید و خرید عرضه شده اند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن