۱۰۰ پوستر فرانسوی



100 پوستر فرانسوی
به مناسبت نمایشگاه 100 پوستر فرانسوی در نهمین دوسالانه بین المللی طراحی گرافیک ایران
گردآورنده:آلن لوکرنک
داروگ نو/تهران/ 1386
16*21/ 112صفحه / 1500جلد/ 4000تومان

شهرزاد چنگلوایی


طراح جلد: الن لوکرنک
این کتاب مجموعه ای از پوسترهای معاصر فرانسوی (۱۹۹۵ – ۲۰۰۵) است که در بخش بین المللی نهمین دوسالانه طراحی گرافیک ایران در موسسه فرهنگی-هنری صبا به نمایش در آمده است.

گردآورنده این مجموعه، الن لوکرنک طراح فرانسوی ست.وی در مقدمه این کتاب آورده است که پوستر فرانسوی به عنوان یکی از خلاق ترین و پیشروترین سبک های طراحی پوستر در دنیا کسب اعتبار کرده است. در مسیر تاریخی این عرصه، نام هایی چون تولوز لوترک، کاساندر و ساوینیاک نقش مهمی دارند. لوکرنک می نویسد: " هر نسل برای تثبیت موقعیت خود راهی جز از بین بردن نسل قبلی ندارد؛ در عین حال این امر هر چند هم که یک موج انقلابی جدید باشد، به طرزی غریب در تداوم نسل قبل موثر است."

همانگونه که لوکرنک در مقدمه اشاره کرده این مجموعه، منتخبی از پوسترهای یک دهه اخیر فرانسه است و نمی توان آن را مجموعه ای بسیار جامع و گسترده تلقی کرد.

به رغم عنوان ۱۰۰ پوستر فرانسوی، کتاب شامل ۸۲ پوستر از ۱۷ طراح و یا گروه طراحی ست که برای هر طراح یا گروه بیوگرافی مختصری پیش از معرفی آثارشان آمده است. طراحان عبارتند از:

Antoine+Manuel, Philippe Apeloig, Andre Baldinger, michal Batory, Pierre Bernard, Michel Bouvet, Sebastien Courtois, Jacob & Jannelle, Labomatic & Uitralab, Alain Le Quernec, Anette Lenz, Rudi Meyer, M/M (Paris), Nous Travaillons Ensemble, Thierry Sarfis, Michel Strauss, Catherine Zask.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن