سومین نمایشگاه تایپوگرافی از زبان رنگ پنجم


در گزارش پیشین وعده داده بودیم که همزمان با آغاز نمایشگاه تایپوگرافی چگونگی انتخاب آثار و نحوه برگزاری نمایشگاه را به اطلاع شما برسانیم ، در این ارتباط ، روند شکل گیری و چگونگی انتخاب آثار این دوره از نمایشگاه را از گروه رنگ پنجم جویا شدیم.
به گفته رنگ پنجم برای این دوره از نمایشگاه 872 اثر از 371 طراح گرافیک به دفتر نمایشگاه ارسال شد که از این میان ، 57 اثر برگزیده در نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد.
رنگ پنجم گفت : دو نمایشگاه پیشین ، بوف کور و مولوی ، با محوریت دو شخصیت برگزار شد و آثار به نمایش در آمده در هر یک بیشتر بیانگر فرم خاصی بودند. این بار در مورد ضرب المثل های ایرانی اولویت را به مفهوم در بیان آثار تایپو گرافیک اختصاص دادیم.
رنگ پنجم اضافه کرد: کارهای زیادی به دفتر نمایشگاه رسید که از نظر فرم جذاب بودند ولی از نظر مفهومی نتوانست نظر هیئت انتخاب را به خود جلب نماید.
آثار رسیده به این نمایشگاه که تنها طراحان ایرانی در آن شرکت داشتند را مجید عباسی، بیژن صیفوری، علیرضا مصطفی زاده و ساعد مشکی داوری کرده اند و امیدوارند که همچون دو نمایشگاه پیشین بتوانند این نمایشگاه را در کشورهای دیگرنیز به نمایش بگذارند.
در این دوره از نمایشگاه که به همت گروه رنگ پنجم برگزار می شود یک نمایشگاه جنبی نیز در نظر گرفته شده که در آن آثار روی جلد "بهزاد گلپایگانی" به نمایش در می آید.
رنگ پنجم در این ارتباط می گوید: رنگ پنجم قصد دارد از این پس در هر یک از نمایشگاههای خود به مرور آثار یکی از پیشکسوتان گرافیک در زمینه تایپ و تایپوگرافی بپردازد که برای این نمایشگاه آثار "بهزاد گلپایگانی" در نظر گرفته شده است و تلاش بر آن است که اصل کتابها را نیز به نمایش بگذاریم اما چنانچه مقدور نبود تصویر آنها برای نمایش آماده است.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن