پویا احمدی: آثار تکراری دوسالانه‌های ایران، در رشد گرافیک تاثیری ندارد


برخی از آثاری که در دوسالانه‌های گرافیک ایران و پوستر جهان اسلام وجود دارند،تکراری هستند و با چنین وضعیتی دوسالانه‌ها در روند گرافیک تاثیرگذار نیستند.
پویا احمدی، در مورد تاثیر دوسالانه‌ پوستر جهان اسلام و گرافیک معاصر ایران که با فاصله یک ماه از یکدیگر برگزار می‌شوند، به میراث‌خبر گفت:«فکر می‌کنم اگر یک دوسالانه واحد به جای چند دوسالانه برگزار شود، معقولانه‌تر باشد چون بسیاری از آثاری که در هر دوسالانه شرکت داده شده‌اند، تکراری هستند. پس این دوسالانه‌ها نمی‌توانند تاثیر چندانی داشته باشند. از نظر وقت و انرژی هم بهتر است.»
او در ادامه در مورد آثاری که به دوسالانه پوستر جهان اسلام ارسال کرده است، اشاره کرد:«3 اثر به این نمایشگاه فرستاده بودم که دو کار مورد پذیرش واقع شده است. این دو پوستر در مورد نمایشگاه کتاب و تایپوگرافی هستند.»
احمدی سپس با اظهار تعجب از عدم پذیرش یکی از پوسترهایش به این دوسالانه گفت:«یکی از پوسترهایی که به دبیرخانه فرستاده بودم در بسیاری از نمایشگاه‌های خارجی به نمایش درآمده بود و حتی در نمایشگاه چین هم موفق به کسب جایزه شد در دوسالانه به نمایش درنیامد ، با سابقه این اثر، دلیل به نمایش نگذاشتن آن را نمی‌دانم.»
دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام از سوم اردیبهشت الی 27 همین ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در میدان فلسطین، خیابان شهید برادران مظفری با حضور 38 کشور برگزار شده است.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن