برپائی منتخبی از آثار دوسالانه جهان اسلام در ۵ کشور


نشست خبری دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام در آستانه گشایش این دوسالانه بین المللی با حضور تعدادیی از خبرنگاران، نمایندگان رسانه ها و مطبوعات کشوردرمؤسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، در آستانه گشایش دومین دوسالانه بین المللی پوستر جهان اسلام و برگزاری این رخداد مهم این موسسه نشست خبری و مطبوعاتی را با حضور دکتر حبیب اله صادقی دبیر دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام، خانم محبوبه پلنگی رئیس دبیرخانه دائمی جهان اسلام و مهدی مهدیان مدیر اجرائی دومین دوسالانه برگزار کرد.
در این نشست حبیب اله صادقی این دوسالانه را ثمره تجلی یک اندیشه راهبردی و طراحی نرم افزاری برای پوشش خلاقیتهای هنری در بخش ملی و فرهنگ  جهانی با رویکرد تمدن ساز و معرفت آفرین اسلامی شمرد و تاکید کرد : خنثی کردن تلاشها و تبلیغاتی که دشمنان  برای ارائه چهره ای ناموجه و دروغین از حقیقت اسلام با کلیه ابزارها و امکانات خود به کار گرفته اند، نیاز به یک همت بزرگ و کار علمی و پژوهشی و شناخت حوزه های اثرگذاری و جریان سازی دارد تا این باورمندی و فراگیری را نه فقط در حوزه گرافیک و پوستر که در تمامی حوزه های علمی و پژوهشی تحقق بخشیم. وی افزود دومین دوسالانه نسبت به دوره  اول در سطحی بسیار چشمگیرتر و موفق تر برگزار می شود. وی همچنین در این نشست خبر از برپائی منتخبی از آثار این دوسالانه در 5 کشور حوزه تمدنی جهان اسلام و دو کشور اروپائی (آلمان و فرانسه) داد که با رایزنی ها و برنامه ریزی های گسترده و هماهنگی با دفاتر فرهنگی ، سفارتخانه ها و رایزنان ایران در این کشور ها انجام خواهد شد.
در ادامه محبوبه پلنگی رئیس دبیر خانه دائمی دوسالانه های جهان اسلام از راه اندازی دبیرخانه دائمی و نیز برگزاری دوسالانه بین المللی عکس جهان اسلام پس از دوسالانه پوستر در سالجاری خبر داد.
در پایان مهدی مهدیان ضمن گزارشی از مراحل شکل گیری نمایشگاه به انتخاب و آماده سازی آثار اعلام کرد در این دوسالانه 741 طراح پوستر شرکت کردند که از این میان 637 نفر از ایران و 104 نفر نیز را دیگر کشورها    بوده اند. وی گفت: مجموعه آثار ارسالی شامل 2024  اثر بوده که از این میان 400  اثر برای نمایشگاه انتخاب شده است و به نمایش در می آید. وی با بیان این که آثار ارسال شده در 4 بخش پیامبر اعظم، فرهنگی اجتماعی، فلسطین و نام آوران جهان اسلام طبقه بندی و تفکیک شده اعلام کرد: در بخش پیامبر اعظم 24 اثر، در بخش فرهنگی اجتماعی 186 اثر، در بخش فلسطین 71  اثر و در بخش نام آوران و مشاهیر جهان اسلام 52  اثر و 67 اثر در بخش جنبی با موضوعات فرهنگی اجتماعی انتخاب شده و به نمایش در خواهد آمد. وی خاطر نشان کرد آثار هر بخش به طور مجزا داوری شده و جوایزی به آن تعلق خواهد گرفت و هیأت داوران مرکب از هیات انتخاب آثار به اضافه 3 داور خارجی ظرف هفته آینده متعاقباً معرفی خواهند شد.
گفتنی است دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام روز دوشنبه در مؤسسه فرهنگی هنری صبا گشایش می یابد.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن