جنگ دوست داشتنی


جنگ دوست داشتنی/ اثر: کوروش پارسانژاد

عنوان:
جنگ دوست داشتنی

طراح: کوروش پارسانژاد
سال تولد: 1346
نوع اثر: طراحی جلد کتاب
سال طراحی: 1385
تکنیک: افست
سفارش دهنده: دفتر ادبیات و هنر مقاومت

درباره ی اثر:

در این کتاب سعید تاجیک، فضای آن بخشی از جنگ را زنده می کند که آن را دوست داشتنی می داند. یعنی فضای عاطفی و معنوی حاکم بر سنگر ها ایرانی و حواشی آن.
با توجه به چنین مضمونی سعی کردم عنوان کتاب را با خطوط منحنی و نرم طراحی کنم تا نوعی آشنایی زدایی با لفظ رایج "جنگ" شکل بگیرد و کلمه "دوست داشتنی" را به همین دلیل در دل آن قرار دادم.
از انتخاب رنگ گرم حاکم بر تصویر و لکه ی قرمز رنگ در مردمک چشم هم چنین هدفی را دنبال می کردم. در عین حال بنابر علاقه ی شخصی ام به برخی از تصاویر و عناصر مانند "چشم" که دارای شخصیت گرافیکی تعیین کننده ای است و در بسیاری از کارهایم حضور دارند، استفاده کردم.
یکی از دغدغه هایم در طراحی جلد کتاب "عطف" و "پشت جلد" است که بسیار به اهمیت طراحی آن ها اعتقاد دارم و فکر می کنم "عطف" کتاب، حتی با توجه به ابعادش باید شخصیت کتاب را در بر داشته باشد و در بین سایر کتاب ها قابل شناسایی باشد.

درباره ی طراح:

شروع فعالیت حرفه ای 1367/ طراحی و مدیریت هنری نشریات متعدد  از جمله: زنان، رشد، ادبیات داستانی، کیان، کمان و.../ عضو هیئت داوران چندین دوره ی جشنواره ی مطبوعات، جشنواره ی تصویرگری کتاب های درسی و همچنین دبیر بخش پوستر جشنواره مقاومت و داور نمایشگاه بهار ایرانی/ دریافت جایزه از نمایشگاههای متعدد داخلی و خارجی (جایزه ویژه صفحه آرایی از چهارمین دوسالانه طراحی گرافیک ایران، جایزه اول طراحی نشریات و صفحه آرایی برای سه دوره از جشنواره مطبوعات، جایزه ی اول بخش افق های جدید چهلمین جشنواره ی بولونیای ایتالیا و...)
عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران و انجمن روزنامه نگاران ایران
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن