بانوی فرهنگ


بانوی فرهنگ/ اثر: پریسا تشکری

عنوان:
بانوی فرهنگ

طراح: پریسا تشکری
سال تولد: ۱۳۵۲
نوع اثر: پوستر
سال طراحی: ۱۳۸۵
تکنیک: افست و دیجیتال
سایز: ۷۰ * 50
سفارش دهنده: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
درباره ی اثر:

این اثر به سفارش دفتر امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور تجلیل از آثار برگزیده زنان در عرصه شعر و ادبیات طراحی شده است.
سفارش دهنده این پوستر در شروع طراحی از من خواست که مضامینی چون فرهنگ اسلامی و ایرانی، آرمانهای انقلاب و تجلی زن در ادبیات و شعر را مد نظر داشته باشم- اما در قالبی بسیار ساده.
محدودیت و منع استفاده از تصویر زن را در کار حرفه ای تجربه کرده بودم، بنابر این با در نظر گرفتن این محدودیت ها، ابتدا صفت زایش و خلق کردن را که ویژگی اصلی زنان است محور قرار دادم. پرتره ی زن را که البته با شکل کنونی تفاوتهایی داشت از عطف ۱ جفت کتاب بیرون کشیدم، در حالیکه کلمات کمک می کردند تا پوشش زن را کامل کنم.
طبق روال عادی تغییراتی چون اضافه شدن رنگ سبز و چند موتیف ایرانی در طی کار انجام گرفت که البته صدمه ای به کار وارد نکرد.

درباره ی طراح:

متولد۲۰ خرداد۱۳۵۲ در تهران / فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ارتباط تصویری/ عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک/ شروع فعالیت حرفه ای از ۱۳۷۲به عنوان طراح گرافیک و مدیرهنری/ مدرس ارتباط تصویری در دانشگاه آزاد اسلامی از۱۳۸۳ / برنده جوایزی چون، دیپلم افتخار از سه سالانه ۴block اوکراین، برنده بخش گرافیک نمایشگاه بازیافت تهران، جایزه سوم دو سالانه پوستر تهران، دیپلم افتخار از مجله تندیس برای لوگوتایپ پیشنهادی، جایزه سوم از سه سالانه پوستر Ekoplakat اسلواکی، چاپ آثار درنشریات مختلف بین المللی و حضور در نمایشگاههای بین المللی در کشورهایی چون فنلاند، روسیه ، بلزیک، سویس، آمریکا، لهستان و...

W: www.parisatashakori.com   E: info@parisatashakori.com

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن