خروش خموش ادیبی در خانه هنرمندان ایران


عکس: وبسایت خانه هنرمندان ایران

به گزارش بخش خبری " رنگ" و به نقل از سایت خبری خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه " خروش خموش"  مروری بر آثار گرافیک فرزاد ادیبی، در نگارخانه‌ی ممیز خانه‌ی هنرمندان ایران برپامی شود.

در این نمایشگاه حدود 50 اثر گرافیکی در اندازه‌‌های 70×100 و 70×50 از فرزاد ادیبی به نمایش گذاشته می‌شود.
این آثار حاصل کار‌های فرهنگی فرزاد ادیبی در سال‌های اخیر است که در دو شیوه پوستر و طرح جلد ارایه خواهند شد.
فرزاد ادیبی در توضیح بیشتر این آثار گفت: اغلب این آثار پوسترهایی است که در ارتباط با همایش‌های فرهنگی ، کنفرانس‌ها و گردهمایی‌ها کار شده اند که در ارتباط با ادبیات و نشست‌های ادبی بوده است. همچنین طراحی جلدهایی که آنها هم عمدتا در رابطه با شعر، ادبیات و موضوعات فلسفی است در این نمایشگاه به تماشا گذاشته خواهد شد.
مدرس دانشگاه تهران در ادامه افزود: البته تعدادی از پوسترها به صورت تجربی هستند. این پوسترها به سفارش گروه‌های هنری طراحی شده ولی چاپ نشده اند که اغلب در ارتباط با موضوع‌هایی مثل ضرب المثل‌ها و یا موضوعات ادبی مثل مولانا طراحی شده اند.
این هنرمند تاکنون دو نمایشگاه انفرادی از آثارش به نام‌های نگره و نگاره ( نگارخانه لاله، سال 77) وچهرچکامه (نگارخانه آبتین سال 80) برپا کرده است.
وی در خصوص عنوان نمایشگاه سوم خود که خروش خموش انتخاب کرده چنین گفت: این نام از اشعار مولانا گرفته شده است. کار گرافیک اصولا صامت و خموش است اما وقتی در نگاه با آن مواجه می‌شویم، خروشیدن آن را احساس می‌کنیم. پوسترها هر کدام یک خروش ارکستر واری دارند که می‌توانند نغمه ای را به گوش و چشم ما برسانند.
فرزاد ادیبی علاوه بر برپایی سه نمایشگاه انفرادی از آثارش در بیش از چهل نمایشگاه گروهی نیز شرکت داشته است. آثار این هنرمند در زمینه جلد، صفحه آرایی و تصویرسازی در جشنواره‌های مطبوعات برگزیده شده است. وی همچنین نگارش مقاله‌هایی در ارتباط با هنر‌های تجسمی‌ به ویژه گرافیک درمطبوعات را به عهده داشته است.
سومین نمایشگاه آثار گرافیک فرزاد ادیبی با عنوان "خروش خموش" شامل پوستر و طرح جلد از روز شنبه 14 بهمن ماه در نگارخانه‌ی ممیز خانه‌ی هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا روز پنج شنبه 20 بهمن برای بازدید علاقه‌مندان در این نگارخانه برپا خواهد بود.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن