رونمایی از دبیره با حضور رضا عابدینی


مراسم رونمایی دبیــــــــــــــــــــره: الف -‌دفتری در خــط و زبان فارسی- شنبه نهم آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
در این مراسم رضا عابدینی سخنرانی خواهد کرد.
همچنین نمایشگاه ارزشمندی از اعلان‌های مذهبی از مجموعه‌ی خصوصی پرویز تناولی برای اولین بار در حاشیه این مراسم به نمایش در خواهد آمد. تاریخ طراحی برخی از این اعلان‌ها به بیش از صد سال پیش بر‌می‌گردد.
دبیره: الف شامل گزارش‌ها و مقاله‌هایی است که از دل بیش از دو سال کار و تجربه‌ی متمرکز جمعی از طراحان گرافیک و پژوهشگران با عنوان کارگاه دبیره و زیر نظر رضا عابدینی برآمده است. اصلی‌ترین هدف در این پژوهش‌ها یافتن درست‌ترین پاسخ‌های ممکن برای سؤالات مرتبط با موضوع خط، نوشتار، زبان و طراحی حروف فارسی بوده است.
کارگاه دبیره را زینب ایزدیار، بهراد جوانبخت، شهرزاد چنگلوایی، بهروز حریری، هما دلورای، آسیه دهقانی، ایمان راد، زینب شهیدی، محمدرضا عبدالعلی، مریم عنایتی، فرهاد فزونی، آریا کسایی و رضا عابدینی تشکیل می‌دهند.
همچنین در این دفتر نوشته هایی از جفری روپر، رکن الدین همایون فرخ، آریاسپ دادبه، سیما ذوالفقاری و شروین فریدنژاد درباره خط و زبان فارسی به‌چاپ‌رسیده‌است.
دبیره: الف توسط موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظــر در 160 صفحه دورنگ منتشر شده است.
مراسم رونمایی رأس ساعت 4:30 بعد‌از‌ظهر شنبه نهم آبان در تالار بتهوون خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر آغاز خواهد‌شد.
نمایشگاه اعلان‌های مذهبی تا پنجشنبه 15 آبان در نگارخانه نامی خانه هنرمندان ایران برقرار خواهد بود.

پوستر این رویداد/ اثر: رضا عابدینی
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن