فردا جایزه های بزرگ پوسترهای ادیان توحیدی اهدا می شود


پوستر جایزه جهانی ادیان توحیدی/ اثر مجید عباسی
پوستر جایزه جهانی ادیان توحیدی/ اثر مجید عباسی
به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از اتاق خبر جایزه جهانی ادیان توحیدی، فردا دوشنبه 25 دی ماه با برگزاری مراسم اختتامیه جایزه جهانی ادیان توحیدی، جایزه های بزرگ مسابقه پوستر اهدا خواهد شد.

در مراسم اختتامیه علاوه بر سخنرانی دکتر علی عسگری (رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری) و ابراهیم حقیقی (مدیر هنری جایزه جهانی ادیان توحیدی)، پوسترهای برگزیده معرفی خواهند شد.
قرار است به طراحان پوسترهای نخست تا سوم علاوه بر لوح تقدیر به‌ترتیب 15، 10 و 5هزار دلار جایزه‌ نقدی اعطا ‌شود. یک جایزه‌ ویژه به مبلغ 10 هزار دلار نیز از سوی موزه امام علی(ع) به یکی از پوسترها تعلق خواهد گرفت. پوسترهای جایزه جهانی ادیان توحیدی را صادق قره مصطفی از ترکیه، رنه ونر از سوئیس، الخاندرو ماگالانس از مکزیک به همراه آیدین آغداشلو و فرشید مثقالی از ایران داوری کرده اند.

نخستین دوره جایزه جهانی ادیان توحیدی امسال با همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری و توسط موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد. این جایزه در چهار بخش هنرهای تجسمی شامل پوستر، نقاشی، حجم‌سازی و عکاسی طراحی شده و امسال اولین دوره آن به مسابقه پوستر اختصاص داشت.
طراحی اولیه جایزه جهانی ادیان توحیدی با هدف کوشش برای تقویت تلقی توحیدی ادیان الهی و نیز به منظور بیان ظرفیت غنی هنر در تبیین آموزه های انبیا انجام گرفت. این جایزه در سالی که به نام پیامبر اعظم نامگذاری شد شکل گرفت و همزمان با تولد پیامبر اسلام(27 فروردین سال 85) فراخوان مسابقه پوستر آن منتشر شد.

بعد از فراخوان جهانی ، بیش از 900 پوستر از 25 کشور جهان به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد. در دور اول انتخاب 40 اثر توسط هیات انتخاب برگزیده شد که در روز عید سعید فطر معرفی شدند. آثار برگزیده علاوه بر نمایش در شبکه‌ جهانی اینترنت، هم‌زمان با میلاد حضرت مسیح (ع) در محل موزه‌ هنرهای دینی امام علی (ع) به‌نمایش در آمدند.

در طول برپایی نمایشگاه اصلی مسابقه پوستر جایزه جهانی ادیان توحیدی، چندین نمایشگاه جنبی برپا و چندین برنامه فرا نمایشگاهی نیز برگزار شد. نمایشگاه نگاره های آسمانی شامل 40 اثر از مجموعه تزیین و تذهیب بر کتب آسمانی توسط ایرانیان، نمایشگاه آثار میچسلاو واشیلفسکی طراح گرافیک برجسته لهستان شامل 22 پوستر، نمایشگاه آثار داروان و اعضای هیات انتخاب شامل 59 اثر و بخش آیین آینه که به نمایش 8 فیلم سینمایی مرتبط با سیر و سلوک معنوی آدمیان و تاریخ ادیان اختصاص داشت، از بخش های جنبی نمایشگاه جایزه جهانی ادیان توحیدی بود. ضمنا در روزهای پایانی برگزاری نمایشگاه، یک دوره کارگاه آموزشی توسط هنرمند و طراح برجسته لهستان، میچسلاو واشیلفسکی برای تعدادی از دانشجویان رشته گرافیک برگزار شد.
مراسم اختتامیه جایزه جهانی ادیان توحیدی فردا ساعت 15/30 در سرسرای نور موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار خواهد شد.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن