گزارش تصویری سرو نقره ای


عکس: نغمه مقصودلو


سومین نمایشگاه دوسالانه ی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران- سرو نقره ای 92 روز جمعه 3 آبان با حضور اعضای انجمن، دانشجویان، علاقمندان و هنرمندان پیشکسوت افتتاح و برندگان آن اعلام شدند.

از چهره های آشنای افتتاحیه سرو نقره ای میتوان به احمد مسجد جامعی، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، غلامحسین نامی، امرلله فرهادی، بهرام کلهرنیا، صداقت جباری، مصطفی اوجی، مسعود سپهر، سیف الله صمدیان، بیژن صیفوری، علیرضا مصطفی زاده، جمشید بایرامی، یلدا معیریان، مهدی قاسمی؛ و تعداد زیادی از هنرمندان سایر رشته ای هنرهای تجسمی و طارق اطریسی میهمان و داور بخش طراحی حروف اشاره کرد.


امیر شهاب رضویان کارگردان سینما مجری این مراسم بود.

در ابتدای این مراسم علی رشیدی رئیس هیات مدیره انجمن با خوشامدگویی به حضار دقایقی درباره فعالیت‌ها و تلاش‌های انجمن صنفی سخن گفت. او با قدرشناسی از همه آن‌ها که همراه انجمن طراحان گرافیک ایران و سرو نقره‌ای بوده‌اند، گفت: نمایشگاه سرو نقره ای حاصل دو سال کار انجمن طراحان گرافیک است و بزرگ‌ترین رویداد در زمینه طراحی گرافیک  در عرصه هنرهای تجسمی از نظر شرکت‌کننده و تعداد کار در این سالها بوده است.

سپس بعد از نمایش فیلمی کوتاه، مهدی سعیدی  دبیر سرو نقره ای 92 به بیان توضیحاتی درباره آمارو ارقام، ویژگی‌های نمایشگاه و فعالیت‌های صورت گرفته در جهت برگزاری آن اشاره کرد و به توضیحاتی درباره اهمیت بخش طراحی حروف و برگزاری آن پرداخت و سپس برنامه هایی که در طول هفته برگزار خواهند شد را اعلام کرد که از میان آنها می‌توان به افتتاح نمایشگاه طراحی حروف و نمایشگاه آثار استفان زاگماسیتر و برگزاری  ورکشاپ طارق اطریسی و نیز سخنرانی استفان زاگمایستر در روز پایانی نمایشگاه اشاره کرد.

پس از صحبت‌های سعیدی بیانیه ی هیات داوران قرائت شد و برای اهداء جوایز، احمد مسجدجامعی به روی صحنه آمد و بار دیگر به دغدغه‌همیشگی اش اشاره کرد؛ اینکه شهر کوچک «کن» و «آوینیون» را مردم جهان به جشنواره‌های مهمی که جشنواره برگزار می‌کنند می‌شناسند؛ تهران شهر کوچکی نیست اما می‌تواند با جشنواره‌هایی از این دست آن‌قدر بزرگ و جهانی شود که آن جشنواره ها تبدیل به شناسنامه شهر شوند. 
پس از اتمام گفتگو، گالری‌ها با حضور وی و جمع کثیری از هنرمندان افتتاح گردید.











































زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن