نشست طراحان ایرانی با نیک پراید


به گزارش بخش خبری "رنگ" نشست طراحان ایرانی با نیک پراید طراح انگلیسی در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

درابتدا نیک پراید از طراحان ایرانی خواست تا خود را معرفی کنند و سپس خود را به طور کامل معرفی کرد و اظهار داشت تصمیم دارد تجربیات جدیدی در زمینه طراحی گرافیک کسب کند و سفرش به ایران و برپایی نمایشگاهی از آثارش یکی ازبخشهای این تجربه است.

وی ابتدا در رابطه با موقعیت گرافیک در انگلستان اظهار داشت که در آنجا نیز همه چیز در حال تغییر روزافزون و سریع است و باید بخصوص در زمینه تبلیغات و هویت سازمانی این سرعت را به نحو مطلوب با تبلیغ مناسب محصولات هماهنگ ساختو بنظر می آید که روشهای قدیمی برای تبلیغ محصولات مختلف دیگر جوابگونیستند و طراحان باید به دنبال ایده های نو و تاثیرگذار از نظر بصری باشند.
در ادامه نشست نیک پراید پروژه هایی در زمینه تبلیغات ارایه کرد و افزود با اینکه سازمانها و آژانسهای تبلیغاتی هنوز پابرجا هستند و حجم تولید کار حرفه ای آنان زیاد است اما رفته رفته ایده های خلاق و ناب بصری میتواند به خلق آثار بدیعی در عرصه هویت سازمانی و تبلیغات منجر شود و دیگر برای اجرای این ایده ها به صرف هزینه های گزاف نیازی نیست و میتوان آنها را در محیط ها ی کوچکتر یا خانه با شرکت 3 یا 4 طراح حرفه ای به انجام رساندو در این باره به معرفی گروه طراحی به نام  دیزاینر ریپابلیک Designer Republic پرداخت که خارج از محیط کاری و شلوغ شهر لندنبه صورت حرفه ای برای سفارش دهندگانی مانند کوکاکولا طراحی میکنند.
وی همچنین به ساخت به ساخت فیلمهای کوتاه گرافیکی Motion Graphic برای نشان دادن محصول طراحی شده به مردم در مهمانی ها و مکانهای عمومی و ابرازنظر مردم در مورد آنها از طریق پیام کوتاه اشاره کردو چند نمونه از این فیلمها را به نمایش گذاشت.
طراحی های جدید  کوکا کولا
به نظر نیک پراید تنها موردی که میتواند از مشتری مداری صرف جلوگیری کند، اعتماد متقابل و تبادل نظر همیشگیمیان طراح و سفارش دهنده است که مستلزم طی شدن زمانی دراز استو طراح است که میتواند تمام اعضای تولید کننده آن محصول را متقاعد کند که تنها به فکر سود آوری در مدت زمان کوتاه نباشند و به مناسب بودن و عملکرد صحیح مراحل طراحی تبلیغ آن محصول بیاندیشند.
 وی در پاسخ سوال یکی از حاضران در مورد چگونگی استفاده از این فیلمها بیان داشت: امروزه میتوانیم به اشکال مختلف و جذاب، محصولات را به مردم معرفی کنیم و آنها نیز میتوانند به طور شخصی در مورد این محصولات اظهار نظر کنند، با ذخیره فیلم و پخش آن در تلفنهای همراه، بارگذاری از طریق اینترنت و یا پخش تلویزیونی .
این طراح انگلیسی در ادامه به چگونگی طراحی واجرای پروژه پیاده روی ساحلی با الهام از مبحث تایپو گرافی اشاره کرد و نمونه ها و زوایایی از این کار را در قالب فیلم کوتاه ارائه کردوهمچنین نمونه هایی از یک فیلم کوتاه دیگر در مورد تبلیغ برای سیستم تماس خودکار 24 ساعته در یک بانک را به نمایش درآورد که درآن نیز با استفاده از حروف سیاه و سفید متحرک در قالب تایپوگرافی در پس زمینه ای ساده، نظرات مردم ارایه شده بود.
در ادامه نشست، نیک پراید به معرفی چند طراح حروف از جمله اندی آلتمن، جاناتان بارنبروک و فیل بینز پرداخت و گفتگو و آثاری چند از آنان را به نمایش درآورد.
 
لازم به ذکر است این نشست به همت آموزشگاه گرافیک ویژه برپا شده بود و نزدیک به 20 طراحانی جوان ایرانی در آن حضور داشتند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن