هیچ پوستر شاخصی نداریم


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از خبر گزاری مهر، ابراهیم حقیقی در خصوص اضافه شدن بخش مواد تبلیغی به جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر گفت: "خوشحالم که بالاخره مدیران تصمیم گرفتند این بخش را به جشنواره فجر بازگردانند. سال گذشته در مراسمی که جایزه ای هم به من اهدا شد، از آقایان مدیران و به خصوص آقای رضاداد درخواست کردم که دلیل این چند سال تعویق عنوان شود."

حقیقی با اشاره به عواقب این حذف بی دلیل که منجر به کم کاری در حیطه پوستر فیلم شده، ادامه داد: "امروز شاهد پوسترهایی هستیم که در درجه چندم اهمیت قرار دارند و در واقع هیچ پوستر شاخصی نداریم. شاید اضافه شدن این بخش موجب شود صاحب تعدادی پوستر شویم. با توجه به اینکه گرافیک ما در جهان معتبر است جای تأسف است که در این میان حتی یک پوستر فیلم سینمایی حضور ندارد."

این طراح گرافیک و طراح پوستر فیلم به حداقل تأثیر اضافه شدن بخش مواد تبلیغی به جشنواره فجر اینگونه پرداخت: "حداقل این است که اگر باعث رشد طراحی پوستر فیلم نشود، طراحان پوستر قد خودشان را با هم می سنجند و می بینند کجا ایستاده اند. حتی ممکن است در سال اول جایزه به پوستری تعلق نگیرد، اما لااقل بضاعت خودمان را می سنجیم و عقب گردمان را تحلیل می کنیم."

وی در حالی که به انفعال طراح گرافیک ها در مسیر تلاش های انجام شده برای بازگشت بخش مواد تبلیغی قائل نیست، اینگونه تحلیل کرد: "من اسم این را انفعال نمی گذارم. طراح گرافیک هیچوقت نزد صاحب سینما یا معاونت نمی رود که پوستری به او سفارش بدهند! اگر سینمای ایران طی این سال ها تشخیص داده به پوستر نیازی ندارد، با هر تحلیلی، باید راهکار خودش را پیدا کند. وقتی سفارش طراحی پوستر به هر دانشجویی که یک رایانه دارد سپرده می شود، چطور می توان از انفعال طراح گرافیک ها و طراحان پوستر حرف زد؟ اگر مکانیسم تهیه ما این چنین شده باید این درک را عوض کرد."

حقیقی با اشاره به فعالیتهای خود در این رابطه گفت: "در سال آخری که من خودم داور بخش مواد تبلیغی بودم، نظراتم را هم ابراز کردم تا به نوعی این بخش سامان پیدا کند. وقتی سینمای مملکت متولی دارد که مدعی سامان دادن است پس ما از متولیان انتظار داریم. طراحان گرافیک که به تنهایی نمی توانند کاری برای سینما انجام دهند. حتی در گفتگو با مطبوعات هم این مطالب همواره از طرف ما عنوان شده ولی همیشه سکوتی محض پاسخگوی ما بود، چرتی که به طول انجامید! اما در این شرایط همراه بودن خودم و انجمن طراحان گرافیک را با این جریان قول می دهم."

این طراح گرافیک و طراح پوستر فیلم در انتها تعبیر خود را از تغییرات ایجاد شده در جشنواره بیست و پنجم این چنین عنوان کرد:"من از این تغییرات چنین تعبیر می کنم که معاونت سینمایی نشست های کارشناسانه ای داشته و به نتیجه و حرکت فعلی رسیده اند. آزمون این تفکرات هم از برنامه های پیشروی ایشان است که ما هم منتظر آن هستیم."

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن