سخنرانی نیک پراید در خانه هنرمندان ایران


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از سایت خبری خانه هنرمندان ایران، نیک پراید، طراح گرافیک و استاد هنرهای تجسمی‌دانشگاه انگلستان در نشستی به سخنانی در خصوص کلاژ تایپوگرافی و معرفی چندتن از طراحان گرافیک معاصر انگلیس خواهد پرداخت.

در‌این نشست، نیک پراید (Nick pride) به سخنانی با موضوع کلاژ تایپوگرافی می‌پردازد و چند تن از طراحان گرافیک معاصر انگلیس را با نمایش فیلم‌های کوتاهی از آنان معرفی خواهد کرد.
نیک پراید، در حال حاضر به تدریس «مبانی هنرهای تجسمی» در دانشگاهی در عرب انگلستان اشتغال دارد. وی ‌این درس را باعث به کارافتادن و فعال شدن قدرت خلاقه و تفکر دانشجویان در همه رشته‌های هنر می‌داند و معتقد است تجارب به دست آمده در‌این زمینه دانشجویان را در به دست آوردن یک شخصیت خلاق رشد می‌دهد.
نیک پراید(Nick pride) در کنار تدریس دانشگاهی، یک شرکت طراحی گرافیک در حوزه تبلیغات نیز دارد. او اخیرا با پشت سرگذاردن 50 سال از عمرش کم کم از کارهای اقتصادی و تبلیغات تجاری به سمت کارهای هنری روی آورده است.
نیک پراید که به تازگی در‌ایران حضور یافته است ضمن ‌ایراد سخنرانی درخانه‌ی هنرمندان ‌ایران، قصد دارد نمایشگاهی از مجموعه آثارش را نیز در از روزپنج شنبه 23 آذرماه به مدت ده روز در نگارخانه ویژه به نمایش گذارد.
این نمایشگاه مجموعه‌ای از کلاژ قطعاتی است که ‌این هنرمند در طول زندگی روزمره آنها را یافته و سپس آنها را روی هم در یک صفحه چیده و تدوین کرده است.
شایان ذکر است، نشست سخنرانی «نیک پراید» از سوی ‌آموزشگاه و نگارخانه ویژه روز چهاشنبه 22 آذرماه از ساعت 18 الی 20در تالار ناصری خانه‌ی هنرمندان ‌ایران برگزار خواهد شد.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن