نهمین فراخوان پوستری برای فردا ۲۰۱۷

مترجم: ریحانه دقیقیان

پوستری برای فردا، نهمین فراخوان خود با محوریت روابط اجتماعی را اعلام می‌نماید. پروژه‌ی پوستری برای فردا از سال 2009 آغاز شد و در هشت سال گذشته با تاکید بر حقوق اولیه‌ی انسانی، از آزادی بیان گرفته تا حق مراقبت‌های بهداشت جهانی، به فعالیت خود ادامه داده است.
موضوع فراخوان پوستری برای فردا در سال 2017: آزادی حرکت
در موضوع فراخوان سال گذشته «راجع به دنیایی صحبت کردیم که در آن مفهوم مرزها روز‌به‌روز کم‌رنگ‌تر می‌شود. اکنون همه‌ی ما، بیش از هر زمان دیگری، یک انسان واحد هستیم. مهم نیست کجا زندگی می‌کنیم. هرجا که باشیم همه‌مان به یک اندازه در مواجهه با جنگ و بلایایی طبیعی، ضعیف و بی‌دفاع هستیم.»
هنوز هم بر همین باور هستیم. «اما در دنیای غرب، رای به بستن مرزها و دیوارکشی داده شده است تا خارجی‌ها را از خود دور نگاه دارند. فضایی بی‌رحم و سرشار از نفرت و ترس در میان مردمی حاکم شده است که تنها «جرم» آن‌ها به دنیا آمدن در یک کشور دیگر است. ما می‌خواهیم محور توجهات در مساله مهاجرت را، به آن چه که در قلب آن نهفته است، تغییر دهیم: انسان.»

شرایط ارسال آثار
آثار ارسالی می‌بایست در قالب پوستر، به صورت عمودی و با دیدگاهی خلاقانه ارائه شوند.
پوسترها می‌توانند توسط یک فرد یا گروه، طراحی شده باشند.

آثار شرکت‌کننده در فراخوان، باید اصل بوده و پیش از این منتشر نشده باشند.
طرح پوستر می‌بایست متعلق به خود طراح بوده و از هیچ گونه کپی‌رایتی در آن استفاده نشده باشد.
هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 10 پوستر مختلف را ارسال نماید.
برای ارسال آثار ابتدا در سایت پوستری برای فردا ثبت‌نام نمایید، سپس وارد سایت شده و با تکمیل فرم، در فراخوان شرکت نمایید.

مشخصات فرمت آثار ارسالی
پوسترها می بایست به صورت عمودی، فایل JPG، 2953x4134 پیکسل، با رزولوشن 150 dpi (که بتوان آن را در ابعداد 50x70 چاپ کرد) و رنگ RGB، طراحی شوند.
شرکت در این فراخوان به صورت رایگان است و برای همه‌ی هنرمندان حرفه‌ای، آماتور، هنرجویان و دانش آموزان آزاد می‌باشد.

جوایز
پوستری برای فردا 100 اثر منتخب توسط داوران را در نمایشگاه آزادی حرکت شرکت خواهد داد. این نمایشگاه بخشی از رویداد "«روزی برای فردا» است که در تاریخ 10 دسامبر 2017، به مناسبت سالروز اعلامیه‌ی حقوق بشر در شهرهای مختلف دنیا برگزار می‌شود.
کتابی در باره‌ی این نمایشگاه منتشر خواهد شد که شرکت‌کنندگان منتخب می‌توانند یک نسخه از آن را به صورت رایگان دریافت نمایند (هزینه پست کتاب بر عهده‌ی شرکت‌کننده خواهد بود).

 

 

زمان انتشار: ۱۴:۲۶ ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن

ریحانه دقیقیان

سلام
بخش آپلود آثار در سایت فراخوان پوستری برای فردا، از تاریخ 10 مارس 2017 (20 اسفندماه 1395) باز می شه و به مدت 120 روز برای ارسال آثار مهلت خواهد داشت.

با سلام و خسته نباشید
می خواستم بدونم چگونه هنگامی که در سایت این فراخوان ثبت نام کردیم پوستر خود را در سایت آپ لود کنم
اطفا راهنمایی فرمایید سپاس