گفته‌های حبیب‌الله صادقی درباره‌ی دوسالانه پوستر تهران


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از خبرگزاری ایسنا، حبیب اله صادقی در نشستی که به بهانه‌ی برگزاری نمایشگاه هنر مقاوت تدارک دیده شده بود، حضور داشت، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اعلام دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزار شدن همه‌ی دوسالانه‌های هنری تا پایان سال جاری و نیز تغییر احتمالی در شیوه‌ی برنامه‌ریزی برای برپا شدن دوسالانه‌ی پوستر تهران گفت: «نخیر، ما یک برنامه را در جدول زمانی اعلام کردیم که اگر خاطرتان باشد همه دوسالانه‌ها به شکلی ترتیب دارد. ما مراجعه کردیم به هنرمندان عزیز و توانستیم دوسالانه نگارگری و عکاسی را برگزار کنیم. اخبارش را در رابطه با نگارگری و عکس شما اعلام کردید.

دوسالانه نگارگری و نقاشی را دنبال می‌کنیم دوسالانه عکس و دوسالانه پوستر و نقاشی را هم ما در نظر داشتیم امسال انجام دهیم، اما بحث‌هایی شد که شورای علمی دوسالانه اعلام کردند که جدول زمانی‌شان تقارن پیدا کرده با برنامه‌های گروهی‌شان و تاخیر انداختند و اعلام کردند که سال آینده میزبان این برگزاری هستند.»

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: «این جلسات با دوسالانه پوستر و دوسالانه نقاشی با اعضای هیات علمی جلسات مکرری داریم. بحث پیشگامان نقاشی معاصر ایران هست که در دو فصل بهار و پاییز برگزار می‌شود. برنامه‌های جدی خواهیم داشت که ظرف مدت دو هفته آینده برنامه سال 86 را به عزیزان مطبوعاتی عرضه می‌کنیم.»

وی اضافه کرد: «آقای فرهادی به دلیل کاری که داشتند و قرار بود انجمن طراحان گرافیک را که همکاران ما هستند و آنها در دوسالانه پوستر جهان اسلام با ما همکاری دارند و نکته‌ای که سال آینده هست با همکاران انجمن نقاشی و همکاران انجمن طراحان گرافیک برگزار می‌شود و ان‌شا‌ءالله نتیجه آن را خواهید دید. دوسالانه‌های نقاشی و پوستر نیز سال آینده، در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود و بنده به‌عنوان خادم این مجموعه همکاری می‌کنم و این دوسالانه را برگزار می‌کنیم.»

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن