گزارش یازدهمین رویداد هنر معاصر استانبول


عکس و خبر: بهاره خباز

رویداد هنر معاصر استانبول (Contemporary Istanbul)، اولین بار در سال ۱۹۹۷ در موزه هنر مدرن استانبول برگزار شد و طبق گزارش سالانه‌ی روزنامه‌ی بین‌المللی هنر به عنوان یکی از چهل رویداد هنری مطرح دنیا شناخته شده‌است.
سالانه حدود 6۶۲ تا ۸۶ هزار بازدیدکننده از این رویداد که در بخش های عکس، طراحی مجسمه، نقاشی، رسانه‌های جدید، هنرهای دیجیتال، چیدمان و غیره برگزار می‌شود، بازدید می‌کنند.
امسال حدود ۷۰ گالری از ۱۲۰ کشور جهان دور هم آمدند تا ۱۵۰۰ اثر از ۵۲۰ هنرمند را به نمایش و فروش بگذارند و به بحث و گفتگو پیرامون مسائل روز هنر در جهان بپردازند. حضور و مشارکت نهادهایی مانند شهرداری، بانک ها و هتل ها در این رویداد قابل توجه است.
برخی از کشورهای شرکت کننده عبارتند از : آلمان، آمریکا، روسیه، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، سنگاپور، ایتالیا، لهستان، کره و ایران.
در این میان آثاری از هنرمندان کشورمان نیز در گالری ها نیز جضور داشتند که از جمله میتوان به آثاری از نیلوفر بنی صدرف بانو انکا، آریا کمالی و شهریار احمدی اشاره کرد.
گالری دستان از کشورمان امسال تنها گالری ایرانی شرکت کننده  در کانتمپورری استانبول ۲۰۱۶ است. این دومین دوره‌ی حضور دستان در این آرت‌ فر است و با آثاری از شهریار احمدی حضوردارد.








زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن