لهستان در اصفهان


پوسترهایی که در اصفهان به‌ نمایش گذاشته می‌شوند از مجموعه‌ پوسترهای «کشیشتف دیدو» -Krzysztof Dydo- هستند. دیدو از علاقه‌مندان پوستر، کلکسیونر و منتقد هنری است. او تا کنون مقالات متعدد، کاتالوگ و آلبوم‌هایی از تاریخ پوسترهای لهستان منتشر کرده و بنیان‌گذار گالری پوستر کراکف است.  کشیشتف دیدو نمایشگاه‌های پوستر، مسابقات و جشنواره‌ی ‌پوستر کراکف را سازماندهی می کند.
تا کنون، دو نمایشگاه از پوسترهای معاصر لهستان از مجموعه‌های دیدو به کوشش مجید عباسی و مدرسه‌ی ویژه و با حمایت سفارت لهستان در ایران برگزار شده است.
مجموعه‌ی اول سال ۸۹ در گالری ویژه تهران و مجموعه دوم همان زمان به مناسبت دویستمین سالگرد تولد «فردریک شوپن» -پیانست و آهنگساز نامدار لهستانی- در گالری ۶۶ تهران، با همکاری ماهنامه بخارا به نمایش درآمد.
این سومین مجموعه از پوسترهای معاصر لهستان است که به کوشش «پیکارت»، با همکاری مدرسه ی ویژه، گالری پوستر کراکف، بنیاد ممیز و سفارت لهستان درگالری اکنون اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود.



در این نمایشگاه علاوه بر۴۰ پوستر از آثار معاصر طراحان لهستان، ۹ پوستر نیز از پیشگامان طراحی پوستر این کشور -آرشیو شخصی مجید عباسی- به نمایش گذاشته می‌شود.
گشایش: پنج‌شنبه اول بهمن ۱۳۹۴
نمایشگاه به مدت ۲ هفته تا تاریخ ۱۴ بهمن ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه افشین (۱۴)، بن‌بست حریر، شماره ۹ مراجعه کنند.
تلفن: ۰۳۱۳۶۲۴۵۸۶۳
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن