گزارش تصویری مراسم نکوداشت کمال کاملیا


«کمال‌ الدین کاملیا» متولد ۱۳۳۷، فارغ‌التحصیل رشته طراحی گرافیک از دانشگاه هنر تهران بود. او از همان دوران تحصیل در دانشکده کار حرفه‌ای را آغاز کرد و پس از چند سال کار در استودیو طراحی‌گرافیک صدا و سیما با مشارکت دوست و همکارش محمدرضا ایزدی، شرکت «نگارکیش» را تأسیس کرد که بنیانگذار تبلیغات محیطی در کیش بود. کمال مدتی هم از سهام‌داران و مدیران شرکت «پرهون» بود. او سال ۱۳۸۴ با همکار و همراهی «حبیب‌اله هادی‌زاده مقدم» و «امراله فرهادی» آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی ویژه را تأسیس کرد.
کمال در طول بیش از ۳۵ سال کار حرفه‌ایش، آثار و خدمات بسیاری را در عرصه‌ی طراحی‌گرافیک تبلیغات ارائه کرد. کاملیا یکی از اعضاء پیشگام «انجمن صنفی طراحان‌گرافیک» ایران بود و همواره سعی داشت با همکاری بی‌شائبه در تمامی فعالیت‌ها، مناسبت‌ها و مراسم حضور یافته و انجمن را حمایت کند.
«کمال‌ الدین کاملیا» روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت به‌دلیل سکته‌ی مغزی خفیف در بیمارستان آتیه تهران بستری شد، اما پس  از ۱۰ روز که در کما بود، عصر روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۴ چشم از جهان فروبست.
دوستان و همکاران کمال برای برگزاری مراسم نکوداشت او تصمیم گرفتند نمایشگاهی از آثارش برپا کنند. به گفته امراله فرهادی با این‌که  از کمال آثار زیادی به‌جا مانده ولی ردپای سفارش‌دهنده در همه آن‌ها دیده می‌شود. کمال در طول چند سال آخر زندگی سفرهای زیادی رفته و بیش از ۲۰۰۰ فریم عکس در این سفرها تهیه کرده است. دوستان کاملیا ترجیح دادند نمایشگاهی از این عکس‌ها برگزار کنند که او برای خودش و بدون خواسته سفارش‌دهنده گرفته است.














زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن