رسالت یک نشریه تخصصی فرهنگ‌سازی است


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از خبر گزاری مهر،  ابراهیم حقیقی، هنرمند طراح گرافیک و مدرس دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت نشریات تخصصی عرصه تجسمی گفت: "با اینکه نشریات چندانی در حیطه گرافیک به چشم نمی خورد، اما می توان گفت مجله "نشان" به نسبت سایر نشریات رویکردی علمی تر در زمینه گرافیک دارد. همچنین تصور می کنم سرفصل های موجود در این نشریه به منابع غنی بصری و هنر ایرانی می پردازد که با نظر به آنها می توان از شرایط حوزه گرافیک مطلع شد."

وی یادآور شد: "گرافیک ما به دو بخش ایرانی و جهانی تقسیم می شود که در بخش ایران، رویکرد ما به آثار و فعالیت پیشکسوتان است. با این حال، اگر هر شماره از یک نشریه به موضوع خاصی درعرصه تجسمی اختصاص یابد، به طور مسلم تبعات قابل توجهی خواهد داشت. گرچه سهم دولت در حمایت از نشریات تجسمی اندک است، اما ای کاش بستری فراهم می شد تا این مقوله پررنگتر می شد یا مطبوعات ما آنقدر استقلال مالی داشتند که بتوانند سر پا بایستند و به فعالیت خود ادامه دهند."

این طراح گرافیک در ادامه توضیح داد: "فراموش نکنیم که ما نمی توانیم مخاطبان یک نشریه تخصصی را طبقه بندی کنیم. بلکه می توانیم با طراحی مطالب جامع و موثر مخاطبان اصلی هر نشریه را بیابیم و بر کیفیت آن بیفزائیم. بنابراین تصور می کنم اینکه بخواهیم نشریه ای تدوین کنیم که به مذاق تمام مخاطبان خوش بیاید چندان منطقی نیست. چون رسالت اصلی نشریات تخصصی فرهنگ سازی است."

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن