جشن تصویر سال با یک هفته تعویق


به گزارش بخش خبری "رنگ"  و به نقل از ایسنا سیف‌الله صمدیان خبر داد که جشن تصویر سال یک هفته دیرتر برگزار می‌شود.

برگزارکننده‌ی جشن تصویر سال گفت: به‌خاطر تعطیلات غیرمنتظره‌ی چهارروزه و آماده نبودن شرایط آماده‌سازی کلیه‌ی چاپ‌ها و فضاسازی‌های مورد نظر، جشن تصویر سال و تصویر هنرمند، با تاخیر برگزار می‌شود.

وی هم‌چنین عنوان کرد که هماهنگی‌های لازم برای اعلام زمان گشایش این جشن، به‌خاطر در دسترس نبودن مدیر خانه‌ی هنرمندان ایران، تاکنون به قطعیت نرسیده است.

صمدیان درعین‌حال پیش‌بینی کرد که دیرترین زمان برپایی جشن، جمعه 12 آبان ماه جاری خواهد بود؛ اما طول زمان برپایی جشن فعلن معلوم نیست.

بنا بر این گزارش، جشن تصویر سال، که مهم‌ترین رخدادهای سیاسی و اجتماعی سال را در بخش‌های گرافیک، کاریکاتور، عکس، فیلم و چیدمان دربر ‌می‌گیرد، در دور چهارم با نمایش حدود 56 فیلم، 251 عکس، 18 کاریکاتور، 32 اثر گرافیکی و یک چیدمان، قرار بود از پنج تا 19 آبا‌ن‌ماه جاری، در فضاهای نمایشگاهی خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شود.

همچنین خبرگزاری مهر در گزارشی از نشست خبری یکم آبان ماه سال جاری سیف اله صمدیان و به نقل از وی آورده است: در چهارمین جشن تصویر سال آثار هنرمندان طراح گرافیک، عکاس و کاریکاتوریست را کنار هم خواهیم دید. همچنین در کنار این جشنواره جشنواره فیلم هنرمندان خارجی و داخلی تجسمی را برگزار می کنیم."

صمدیان در ادامه افزود: "یکی از محاسن جشن تصویر سال گردهمایی و همکاری انجمن های تصویری ایران است. در این جشن آثار طراح گرافیک های مطرح و پایه در نظر گرفته شده و سعی کرده ایم از چهره های بنام و جوان در کنار هم استفاده کنیم. استفاده از عکس های خبری متعدد با دوربین های دیجیتال در ژانرهای مستند اجتماعی، هنری، ورزشی و خلاقه از این جمله اند. در جشن امسال بخش هایی چون ویژه لبنان و جام جهانی فوتبال 2006 و به یاد مرتضی ممیز نیز دارد."

صمدیان خاطرنشان کرد: "در حوزه گرافیک تصمیم گرفتیم از ذهن نوگرای طراح گرافیک های جوان در کنار هنرمندان مطرح استفاده کنیم. بنابراین طراح گرافیک های نسل مرحوم ممیز تا امروز را کنار هم قرار دادیم. در این راستا با رایزنی با انجمن طراحان گرافیک کارهای اجرایی را به این انجمن سپردیم. از بین 30 طراح گرافیکی که به دبیرخانه جشن تصویر سال اثر فرستادند، علیرضا چیتایی، مهدی پاکدل و کسری عابدینی را انتخاب کردیم. در عرصه کاریکاتور نیز آثار سلمان طاهری، نیما جمالی و علیرضا ذاکری را به معرض نمایش مخاطبان می گذاریم."

لازم به ذکر است پوستر این مراسم توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده است.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن