فراخوان طراحی پوستر برای حادثه‌ی آیوتزیناپا


فرانسیسکو تولیدو (هنرمند)، موسسه‌های Instituto de Artes Gráficas de Oaxaca و Patronato Pro Defensa و Conservacion del Patrimonio Natural و Cultural de Oaxaca فراخوان بین‌المللی پوستر با موضوع ناپدید شدن ۴۳ دانش‌آموز از آیوتزیناپا در ایگوالا (از شهرهای کشور مکزیک)، اعلام کرده‌اند.

شرایط شرکت در فراخوان
شرکت در این فراخوان برای عموم آزاد است. هر شرکت‌کننده می‌تواند پوسترهای پیشنهادی خود را به تعداد دلخواه ارسال کند.
پوسترهای پیشنهادی باید توسط ایمیل و به آدرس iago.general1@gmail.com و با عنوان «۴۳ Ayotzinapa» ارسال شوند. ایمیل شرکت کننده باید شامل این اطلاعات باشد: نام شرکت‌کننده، یک معرفی مختصر از شرکت‌کننده (بیش از هزار کلمه نباشد)، شماره تلفن، و یک کپی از کارت شناسایی رسمی.
شرکت‌کنندگان در نظر داشته باشند که طراحی‌هایشان در سایز ۹۰×۶۰ سانتی‌متر و به صورت رنگی پرینت گرفته خواهد شد.

پوستر‌ها باید به صورت JPG، RGB و با رزولوشن ۹۶ dpi ارسال شوند. در ‌‌نهایت سه برنده‌ی این فراخوان باید فایل اثر خود را با حداقل رزولوشن ۳۰۰ dpi جهت پرینت در تعداد زیاد ارسال نمایند.
آخرین مهلت ارسال: ۱۵ فوریه ۲۰۱۵ (۲۶ بهمن ۱۳۹۳)

جوایز
به سه نفر برنده در این فراخوان جایزه تعلق خواهد گرفت.
نفر اول: لوح فرانسیسکو تولیدو و مبلغ ۲۰۰۰ دلار امریکا
نفر دوم: ۱۰۰۰ دلار امریکا
نفر سوم: ۵۰۰ دلار امریکا
هر یک از سه پوستر برگزیده به تعداد ۱۰۰۰ نسخه پرینت و منتشر می‌شود.
بر‌ترین پوستر در موزه‌ی Museo Memoria y Tolerancia در شهر مکزیکو به نمایش گذاشته خواهد شد.

توضیحاتی درباره‌ی حادثه‌ی آیوتزیناپا
در روز ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۴، ۴۳ دانشجوی پسر از آیوتزیناپا، در ایگوالای مکزیکو ناپدید شدند. بر اساس گزارشات رسمی این افراد از طرف ارتش برای اعتراض در کنفرانسی که توسط همسر شهردار برگزار می‌شد، به وسیله‌ی اتوبوس راهی سفر به سمت ایگوالا شدند. در بین راه پلیس محلی آنها را متوقف کرده و درگیری به‌وجود می‌آید. جزئیات درگیری و اتفاقات پس از آن همچنان مبهم باقی مانده است. ولی تحقیقات نشان داده است زمانی که دانشجویان در بازداشت به سر می‌بردند به اتحادیه‌ی ارتش منتقل شده و احتمالا به قتل رسیده‌اند. مقامات مکزیکی، شهردار ایگوالا و همسرش را طراحان اصلی این آدم ربایی خواندند.
در روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴ دادستان کل مکزیک در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد تعدادی کیسه زباله با محتوای بقایای انسان در کنار رودخانه‌ی کوکولا یافت شده است که احتمالا بقایای همان دانش‌آموزان گمشده باشد. دست کم ۸۰ نفر به عنوان متهم دستگیر شده‌اند که ۴۴ نفر از آنها افسران پلیس هستند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن