گزارشی از نهمین سالگشت مرتضی ممیز


عکس: شهاب اشتری



نهمین سالگشت مرتضی ممیز روز گذشته در خانه هنرمندان با حضور گسترده هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد.
در ابتدای مراسم امراله فرهادی با خیر مقدم به حضار به نمایشگاه اتود‌های مرتضی ممیز اشاره کرد و گفت به گمان من این یکی از ارزشمند‌ترین بخش‌های رویداد امسال است.
وی همچنین ضمن تشکر از بنیاد ممیز برای برپایی این رویداد بزرگ درباره نمایشگاه «کاری پیپو»  و نمایشگاه ابراهیم حقیقی نیز توضیحاتی ارائه کرد.
در ادامه انوشیروان ممیز ضمن خوشامدگویی گفت: این نهمین سال است که این رویداد را برگزار می‌کنیم و مثل همیشه با اولین تماس با طراح مورد نظرمان دعوت قبول شد و امروز میزبان «کاری پیپو» به عنوان یک طراح بین‌المللی هستیم.
وی همچنین با اشاره به توان محدود بنیاد ممیز از تمام همراهان این رویداد تشکر کرد.
پس از صحبت‌های وی، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران از خانواده مرتضی ممیز تشکر کرد و گفت: درگذشت مرتضی ممیز و یا دیگر هنرمندان واقعیتی است که با آن روبرو می‌شویم اما در میان این واقعیت آنچه مهم است نحوه برخورد ما در زمان حضور این هنرمندان است.
پس از صحبت‌های مدیرعامل خانه هنرمندان ایران «کامارایتن» سفیر کشور فندلاند نیز ضمن خوشامدگویی به حضار، از حضورشان به زبان فارسی تشکر کرد. وی همچنین ضمن اشاره به ایران به عنوان الهام بخش فرهنگ در سراسر دنیا گفت: بسیار خوشحالم که این‌بار هنرمند سرشناسی از کشور من میهمان این رویداد مهم و تاثیرگذار است.

در ادامه ابراهیم حقیقی دیگر سخنران این رویداد گفت: تشکر می‌کنم که این بنیاد کوچک فعالیت‌های بزرگی را انجام می‌دهد و اگر عشق نبود نمی‌توانستند این‌‌کار را به سرانجام برسانند.
وی سپس با تمجید از آثار «کاری پیپو» گفت: در تمام عمر تلاش کردم تا آدم حسودی نباشم اما این‌بار حسادت کردم و به خود گفتم ای‌کاش این آثار مال من می‌بود.
وی سپس یادداشتی را که پیش از این در رنگ منتشر شده بود را برای حضار خواند.

در ادامه این مراسم «کاری پیپو» طراح برجسته فندلاندی به خصوصیات ویژه فندلاند و نقش مهم این کشور در تصویرسازی در جهان اشاره کرد و به نمایش آثار خود پرداخت.
پس از این صحبت‌ها نمایشگا‌های این رویداد با حضور حضار و میهمانان ویژه افتتاح شدند.
لازم به ذکر است نمایشگاه‌های این رویداد تا ۱۳ آذر درخانه هنرمندان ایران دایر می‌باشد.





























زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن