مشکل اصلی طراحان گرافیک


مدرس کارگاه دو روزه طراحی پوستر با موضوع تأمین‌اجتماعی، مشکل اصلی طراحان گرافیک را عدم ارتباط با مخاطبان غیر تخصصی دانست.
ابراهیم حقیقی  با اعلام این مطلب افزود: ششم  و هفتم شهریور‌ماه سال جاری نگارخانه ایوان میزبان 25 نفر از طراحان گرافیک خواهد بود که برای طراحی پوستربا موضوع تامین اجتماعی گرد هم خواهند آمد.
عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک (‌‌AGI) و عضو هیات موسس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران افزود:  برگزاری کارگاه‌هایی از این دست این امکان را به طراحان گرافیک جوان می‌دهد تا به صورت مستقیم و بدون واسطه تجربه برخورد با سفارش‌دهنده را کسب کنند و در این خصوص بتوانند میزان توانایی خود در جذب و اقناع سفارش‌دهنده را محک بزنند.  وی ادامه داد: در میان طراحان گرافیک، عمده مشکل عدم برقراری درست ارتباط بین سفارش‌دهنده و طراحان است در حالی که در فرآیند یک طراحی موفق، باید ارتباط بین دو عنصر به طور کامل شکل بگیرد تا خروجی کار که همان زایش بصری یک تفکر خلاق است، بتواند پیام خود را به درستی انتقال دهد.
این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که در بسیاری از موارد، طراحان گرافیک به علت عدم تجربه و شناخت کافی از فضای کاری خود نمی‌توانند در  انتقال پیام موفق عمل کنند، افزود: یکی دیگر از کارکردهای اینگونه کارگاه‌ها این است که انتشاردهنده تفکر کار گروهی و تیمی است که متاسفانه در بین هنرمندان کمتر شاهد آن هستیم. در این کارگاه‌ها طراحان گرافیک با به اشتراک گذاشتن تفکراتشان می‌توانند نسبت به انتقادهای موثر و چالش‌های پیش رو در طراحی یک سفارش بصری به پختگی بیشتری برسند.
حقیقی که خود از اساتید فعال هنرهای تجسمی است و تاکنون در بخش‌های طراحی صحنه، فیلم کوتاه و تیتراژ، آثارفاخری را خلق کرده، افزود: متاسفانه طراحان گرافیک امروزه به طراحی گرافیک موزه‌‌ای روی آورده‌اند، غافل از اینکه نمایشگاه اصلی تولیدات گرافیکی، خیابان‌ها و بازدیدکنندگان آن، مردم کوچه و بازار هستند. به دلیل این نگرش شاهد این هستیم که اکثر تولیدات گرافیکی در ارتباط با مخاطب غیرتخصصی با عدم موفقیت روبه‌رو است.
وی ابراز امیدواری کرد که روابط عمومی‌ دیگر سازمان‌های بزرگ نیز با تغییر نگرش در نحوه سفارش تولیدات گرافیکی خود بتوانند از پتانسیل موجود در بین طراحان گرافیک جوان و بااستعداد بهره لازم را ببرند.
لازم به ذکر است، کارگاه طراحی پوستر تامین اجتماعی توسط اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی و با همکاری شرکت فرهنگ فیلم تهران برگزار می شود
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن