گزارشی از صورت و معنا


افتتاحیه نمایشگاه آثار تایپوگرافی عیسی صادقی با عنوان «صورت و معنا» پنجشنبه 15 خرداد


 همزمان با نمایشگاه، سی و چهارمین جلسه گپ گرافیک تبریز با سخنرانی تورج صابری‌وند با عنوان «گذشته و امروز مینیمالسیم از نگاه یک ایرانی» و ارائه اسلایدهایی از ایده تا اجرای مجموعه صورت و معنا توسط عیسی صادقی در گالری رودکی تبریز برگزار شد.

عیسی صادقی درباره‌ی این نمایشگاه چنین می‌گوید:
نمایشگاه 
آثار، مجموعه‌ای‌ست از بررسی و جستجوی من در نوشتار فارسی از گونه‌های متفاوت از بکارگیری نوشتار و پرداخت به آن برای ارتباط با مخاطب که طراحان گرافیک به آن دامن زده‌اند. در این مجموعه ظواهر و شکل‌های نوشتار با عنوان صورت در نظر گرفته شده و اهداف طراح گرافیک از این صورت و شکل نوشتار که در نهایت به مقصودی ختم می‌شود و ارجاعاتش را متبلور می‌سازد به عنوان معنا لحاظ شده . دست آخر شما شاهد آثاری هستید از نام‌های طراحان گرافیک ایران از نسل‌های مختلف که شیوه‌ی نوشته شدن نامشان موازی شده است با نحوه‌ی برخورد طراح گرافیک مذکور در آثار گرافیکش اما نه به صورت مستقیم.
آثار ارائه شده کارهایی‌ست که تفکر و دید من را از برخورد طراحان گرافیک در نوشتار به نمایش گذاشته گذاشته و به این معنی نیست که یک اثر بتواند شناختی مستقیم و حتی درست از تفکر آن طراح گرافیک را ارائه کند حتی شاید در بعضی آثار خلاف چیزی باشد که طراح گرافیک در مورد تفکرش در آثارش می‌داند!

همچنین با توجه به اینکه یک طراح گرافیک به مرور زمان و با گذر از دوره‌های مختلف کاری و تجربی نحوه‌ی برخورد و حتی تفکرش را تغییر می‌دهد اثر ارائه شده از تفکر و نحوه‌ی  برخوردش می‌تواند فقط دوره‌ای خاص از شیوه‌ی برخورد آن طراح را در نوشتار نشان دهد.


این نمایشگاه در شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد، زنجان، تهران و در یکی از دانشگاه‌‌های ترکیه نیز برگزار خواهد شد.





زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن