Behance به تهران آمد


هم‌زمان با پنجمین دوره‌ی جهانی Behance Portfolio Reviews نخستین هفته‌ی مرور آثار تهران به میزبانی پونه میرلو و با همکاری علیرضا لطیفیان و بهزاد متبحری، بیست و سوم اردیبهشت‌ماه، با حمایت کافه ژی در مدرسه‌ی اینورس برگزار شد.
بخشِ نخستِ رویداد با سخنرانی علیرضا مصطفی‌زاده، «۲۰ سئوال سرنوشت یا چگونه یاد گرفتم به مربای هویج عشق بورزم»،  پیرامون چیستی خلاقیت آغاز شد و پس از آن هومن مرتضوی و مرتضی زاهدی از موانع موجود بر سر راه تصویرسازی در ایران گفتند.


در بخش دوم شرکت‌کنندگانِ دعوت‌شده آثار خود در Behance را برای سرپرست‌ها و مهمانان نمایش دادند و به شرح فرآیند ایده‌یابی، اجرا و چگونگی ارائه‌ی آن پرداختند. علیرضا مصطفی‌زاده، محمدرضا عبدالعلی، هومن مرتضوی و یلدا معیری به ترتیب سرپرست گروه دیزاینِ برند، دیزاینِ گرافیک، تصویرسازی و عکاسی بودند.
در بخش سوم سرپرست هر گروه با برشمردن معیارهای گزینش، پورتفولیوهای برگزیده را معرفی کرد؛ در گروه دیزاینِ برند امیر علوی و فوآد فراهانی، در گروه دیزاینِ گرافیک امید نعم‌الحبیب و در گروه عکاسی رامیار منوچهرزاده به عنوان برگزیده معرفی شدند. سرپرست گروه تصویرسازی، با ناممکن دانستن گزینش از معرفی برگزیده خودداری کرد. در انتها هر یک از برگزیدگان به تفصیل به مرور یکی از پروژه‌های خلاقِ خود برای حاضران پرداخت.
اسامی شرکت کنندگان در رویداد به قرار زیر است:
دیزاین برند: سینا سنکار، امیر علوی، سعید فروتن، فوآد فراهانی، وحید نامور
دیزاین گرافیک: شهاب تندر، کیانوش تنها، محمدرضا فقیهی، امید نعم‌الحبیب، آنیتا هاشمی‌مقدم
تصویرسازی: علی رادمند، صبا گیلکی، میلاد موسوی، مهدی مؤیدپور
عکاسی: عرفان پارسا، داریوش راد، بهزاد سلطان‌محمدی، عطا محمدی، سید مهدی مصباحی، رامیار منوچهرزاده
هفته‌ی مرور آثار، یک رویداد غیرانتفاعی وابسته به Behance است که هرساله در بیش از یکصد شهر جهان با هدف گردآوردن هنرمندان و دیزاینرهای دنیای مجازی در مکانی واقعی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای برگزار می‌شود.
مؤسسه‌ی چاپ و نشر نظر از دیگر حامیان این رویداد در تهران بود.









زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن