واکنش زنجیره‌ای


بسیاری از هنرمندان طی نیم قرن گذشته از کامپیوتر برای تولید محتوای آثار خود بهره برده‌اند. همچنین بوده‌اند کسانی که آن را دستمایه‌ای برای کنکاش هنری خود قرار داده‌اند. اما با ورود کامپیوتر به خانه‌ها به شکل یک جعبه‌ی دربسته، این ابزار چون تیغی دولبه برای هنرمندان کارکرده است.
از یک سو امکانات (به ظاهر) بی‌نهایتی که در قالب نرم‌افزارهای آماده در اختیار همگان قرار گرفته سبب شده تا آثار آن‌ها با سرعت بیشتر و هزینه‌ی کمتری تولید شوند، و از سوی دیگر این خطر نیز وجود داشته که خلاقیت هنرمند به راهکار‌های پیش ساخته در نرم افزار‌های موجود در بازار محدود گردد. هرچقدر هنرمند ابزار خود را بهتر بشناسد و مهار آن را درست‌تر در دست داشته باشد می‌تواند از خلاقیت خود در مراحل بنیادی‌تری از تولید اثر هنری بهره ببرد.


واکنش زنجیره‌ای عنوان کارگاهی است که با هدف ایجاد آشنایی هنرجویان با مهارت‌ها و مفاهیم مربوط به استفاده از فنآوری‌های الکترونیک در آثار هنری در اسفند ۱۳۹۲ در تهران برگزار می‌شود. این کارگاه مشتمل بر سه بخش است: بخش نظری، آموزش برنامه‌نویسی، بخش عملی.
در بخش نظری ابتدا یک پیش زمینه‌ی تاریخی درباره‌ی استفاده از تکنولوژی در هنر و همچنین رابطه میان دانش و هنر ارایه می‌شود. سپس به مفاهیمی خواهیم پرداخت که امروزه هم در دانش و هم در هنر مورد کنکاش قرار می‌گیرند، و نمونه‌هایی از آثار هنری که با استفاده ازاین مفاهیم و یا بر مبنای آن‌ها ساخته شده‌اند را مرور می کنیم.
همزمان، با آموزش برنامه‌نویسی به شرکت‌کنندگان، برای ساختن یک پروژه مشترک آماده می‌شویم.
نهایتا با بررسی روند شکل‌گیری رفتار گروهی در یک مجموعه‌ی بدون مرکز، زمینه را برای بخش عملی کارگاه آماده می‌کنیم. حاصل این کارگاه یک اثر هنری خواهد بود که اجزای آن توسط شرکت‌کنندگان در این کارگاه ساخته شده و در تهران و لاهه به نمایش گذاشته خواهد شد.

این ورکشاپ با همکاری گروه «سر و صدا» و در مدرسه اینورس برگزار خواهد شد.

اطلاعات بیشتر :
http://erfanabdi.com/chainreaction

www.inverseschool.com






زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن