پنجاه سال گرافیک ایران به سوییس می‌رود


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از ایسنا در نمایشگاهی با موضوع خط فارسی، 50 سال گرافیک ایران - پوستر، نشانه و طرح جلد کتاب - به دانشگاهی در سوییس می‌رود.

مجید عباسی، فیروز شافعی، مصطفی اسدالهی و ابراهیم حقیقی، مسوولیت هماهنگی این نمایشگاه را از سوی دانشگاه بازل سوییس، در تهران برعهده داشته‌ و آثار هنرمندان طراح ایرانی را هفته‌ی گذشته به‌ این کشور اروپایی ارسال کرده‌اند.

این نمایشگاه پنجم ژانویه 2007 - نیمه‌ی دی‌ماه سال ‌جاری- در محل دانشگاه بازل برپا می‌شود.

ابراهیم حقیقی در این باره  توضیح داد که این نمایشگاه به‌دعوت دانشگاه بازل سوییس، تدارک دیده شده است. بنا بر این گروهی در تهران تشکیل داده و فهرستی از 80 طراح گرافیک حرفه‌یی - کسانی که می‌دانستیم با موضوع تایپوگرافی کار دارند -، در اختیار دانشگاه یادشده قرار دادیم. آن‌ها نیز دعوت‌نامه‌هایی را برای 80 طراح ایرانی فرستادند که 50 نفر پاسخ داده و مقرر شده است که آثارشان در این نمایشگاه حضور یابند.

به گفته‌ی وی این نمایشگاه با موضوع خط فارسی ایران - تایپوگرافی - دربرگیرنده‌ی پوستر، نشانه و طراحی جلد کتاب ایران از 50 سال پیش‌ تاکنون است.

حقیقی اضافه کرد که نمایشگاه تایپوگرافی ایران سه بخش دارد؛ یک بخش همان نگاه 50 ساله و بخش دیگر دانشجویی است. همچنین در نمایشگاهی مستقل مجموعه‌ی پوسترهای پوستر مجید عباسی عرضه خواهد شد. این نمایشگاه دربر گیرنده‌ی 40 پوستر این طراح گرافیک معاصر خواهد بود.

او درباره‌ی ارتباط متقابل دانشگاه بازل برای برپایی نمایشگاه در ایران، عنوان کرد: در بینال هشتم پوستر تهران دو میهمان سوییسی - "زیگفرید ادرمات"‌ و "رزماری تی‌سی" - داشتیم و نیز "رنه ونر" به‌عنوان داور نمایشگاه پوستر ادیان توحیدی در تهران حاضر می‌شود. ارتباط با دانشگاه بازل تازه شروع شده و بده‌بستان متقابل بعد از این آغاز می‌شود.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن