گزارش کارگاه عملی طراحی پوستر شهر آسمان


این کارگاه در راستای برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی "شهرآسمان" در خانه ی هنرمندان ایران برگزار شد؛ با این رویکرد، که نتیجه نهایی در قالب بیل بوردها، بنرها و ... چاپ و در سطح شهر تهران نصب شوند.
قبل از برگزاری کارگاه، آثار از طریق فراخوان برای بازبینی و داوری به دبیرخانه فرستاده شدند که با توجه به محدودیت اعلام شده برای چاپ آثار نهایی، از میان آثار رسیده، 12 نفر برای شرکت در کارگاه انتخاب شدند.
کارگاه در دو روز 12 و 13 مرداد در خانه هنرمندان ایران برپا شد.
 اونیش امین الهی در ابتدای روز اول ضمن متذکر شدن ویژگی های آثار شهری و نحوه ارتباط این آثار با مخاطب، نکات اولیه واصولی را به اعضای کارگاه انتقال دادند و سپس نمونه های متنوع از آثار گرافیک شهری را نمایش دادند.
پس از آن ضمن مرور آثار جشنواره امسال ونمونه های مشابه که دو سال پیش برگزار شده بود، ویژگی های اثار مرتبط با ماه مبارک رمضان را برشمرد. سپس با مشارکت اعضای کارگاه، فهرستی از نشانه ها ونمادهای مرتبط با مضامین ماه رمضان را بررسی کردند.
پس از این مرحله، شرکت کنندگان در گروه های 4 نفره به تبادل ایده ها و نظرات خود پرداختند به طوری که در پایان روز اول کارگاه بیشتر افراد به ایده های خود دست یافته بودند و اجرای آن را به روز دوم کارگاه موکول کردند. در روز دوم کارگاه نیز شرکت کنندگان به اجرای ایده ها و طرح های مورد نظر خود پرداختند که در تمام مراحل اونیش امین الهی به راهنمایی  آنها می پرداخت به طوری که در پایان روز دوم بیشتر آثار تا مرحله نهایی پیش رفتند.
در زمان مقرر تعداد 29 اثر از 12 نفر برای ارائه به سازمان زیباسازی واکران در مناسبت های مرتبط ماه مبارک رمضان به معاونت فرهنگی سازمان تحویل گردید که آثار در هفته آخر ماه مبارک رمضان به صورت گسترده در سطح شهر تهران اکران شد.






















زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن