با هم نقاشی کنیم


کارگاه نقاشی هنرستان‌های هنرهای زیبا با عنوان «با هم نقاشی کنیم» با حمایت مدرسه هنری ایده و به میزبانی موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.

سومین کارگاه نقاشی هنرستان‌های هنرهای زیبا با حمایت مدرسه هنری ایده روز پنجشنبه 5 دیماه از ساعت 9 الی 17 در نگارخانه خیال نو و نیز محوطه باز موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.

این کارگاه هنری با هدف بسترسازی رویکرد جمعی به نقاشی و فراگیر شدن کارگاه‌های نقاشی در کلیه مراکز عمومی و اماکن فرهنگی برگزار شد.
پیش از این دو کارگاه در محل هنرستان‌های هنرهای زیبا برگزار شده بود و در سومین کارگاه از این سلسله برای نخستین‌بار به لحاظ موضوعی و مفهومی نگاه ویژه به طبیعت در کنار گرایش آزاد اعلام شده بود و هنرجویانی که طبیعت را محور کار خود قرار داده بودند در محوطه باز به نقاشی پرداختند.
فضای گرم و شلوغ «خیال نو» با سه‌پایه‌ها و بوم‌ها و رنگ‌ها و وسایل نقاشی لحظه‌ای از رفت‌ و آمد هنرجویان،‌ استادان و مسئولان هنرستان‌های هنرهای زیبا جای خالی نداشته و پنجشنبه پرکار صبا در فضای سرشار از صمیمیتی که هنرجویان در کنار استادانشان رنگ‌ها را بر بوم می‌نشاندند جلوه‌ای دیگر به خود گرفت.
تنوع شیوه‌ها و تکنیک‌های اجرایی در یک نگاه گذرا به تجربه‌های هنرجویان در این کارگاه کاملاً به چشم می‌خورد. حضور چهره‌های صاحب نام و باسابقه هنرهای تجسمی همچون جعفر نجیبی، اکبر نیکان‌پور و ... که در کنار نسل جوان و نوجوان هنرجویان نشستند و به خلق اثر پرداختند صمیمیت و گرمی فضای ورک‌شاپ را دو چندان کرده بود.
در این کارگاه چهره‌های صاحب نام و با سابقه هنرهای تجسمی همچون جعفر نجیبی و اکبر نیکان پور حضور داشتند که در کنار نسل جوان و نوجوان به خلق اثر پرداختند.

جعفر نجیبی از جمله اساتیدی بود که دو تابلو در این کارگاه اجرا کرد. وی به گفته خود تنها به قصد حضور در این برنامه از نیشابور به تهران آمده بود تا ضرورت حضور و همنشینی بیشتر با نسل جوان را به همکاران هنرمندش یادآورد شود.
رویایی مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران از استمرار این حرکت و تلاش مجموعه هنرستان برای بردن این کارگاه‌های هنری به میان مردم و تعامل نزدیک‌تر با همه اقشار و با انسجام و برنامه‌ریزی بیشتر خبر داد.
گفتنی است هنرستان که به تازگی شصتمین سال آغاز به کار خود را نیز با حمایت مدرسه ایده جشن گرفت، کارگاه‌های بعدی خود را در دهه مبارک فجر و نیز در جشن نوروز برگزار خواهد کرد.
در این کارگاه به جز هنرجویان و استادان هنرستان و نیز چند پیشکسوت هنری، تعدادی از نقاشان نیز بصورت آزاد مشارکت داشتند.
شرکت‌کنندگان در کارگاه زیر نظر استادان: احمد رویائی، اکبر نیکان پور، محمد علی روح الهی، جعفر نجیبی، ندا ابراهیمی، فریناز سندانی، آمنه پرویزی، اردشیر احمدی نژاد و حبیب هادی‌زاده مقدم به نقاشی پرداختند.
لازم به ذکر است مدرسه هنرهای تجسمی ایده بعنوان حامی هنرستان‌های هنرهای زیبا، بوم و رنگ و لوازم نقاشی را در این ورکشاپ در اختیار هنرجویان قرار داد.
سلطانعلی، مدیر مدرسه ایده گفت: همکاری و تعامل خود را با هنرستان‌های هنرهای زیبا و مراکز هنری به منظور تداوم حرکت‌هایی از این دست و اشاعه فضاهای هم کنشی جمعی در ایده‌یابی و اجرای اثر در میان نسل جوان هنری کشورمان ادامه خواهد داد.
ضمنا نمایشگاه آثار منتخب کارگاه‌ها در آینده برگزار خواهد شد.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن