گزارشی از معارفه دوره فیلم سازی دیجیتال


5 شنبه 9 خرداد 1392 مدرسه اینورس با برگزاری معارفه دوره یک ساله فیلم سازی دیجیتال(FPS) میزبان علاقه مندان و فعالان در این حوزه بود.
مدرسه ی اینورس در سال های 91 و 92، با همت اساتید خود و با استفاده از تجارب آنها و همچنین تحقیق و پژوهش در زمینه ی هنرهای دیجیتال به تدوین دوره های تخصصی دراین زمینه پرداخته است.
این مراسم با پخش یک ویدئو (موشِن گرافیک) از مدرسه اینورس آغاز شد. سپس علیرضا اردوبادی، موسس مدرسه اینورس به معرفی کل دوره پرداخت و در بخش های بعدی مدرّسین دوره، به معرفی خود و ارائه نمونه کارهای خود پرداختند و سپس درمورد دوره یکساله فیلمسازی و وظیفه ای که هریک در این دوره دارند، پرداختند.
علیرضا احمدی با داشتن سابقه ی طولانی در زمینه ی ساخت آگهی تلویزیونی و سابقه ی کار در دفاتر تبلیغاتی (شرکت Lemon Films) و آژانسهای تبلیغاتی و داشتن مدرک فوق لیسانس تبلیغات و لیسانس کارگردانی از مدرسان این دوره است که بعد از تقسیم بندی کلی دوره به بخش فیلم نامه نویسی، اصول و مبانی کارگردانی، اصول و مبانی تدوین، نور پردازی و کار با دوربین به توضیح راجع به کلیت فیلم سازی پرداخت : "... ما در هر ارتباطی یک پیام و یک مخاطب داریم. برای اینکه این پیام، به مخاطب درست انتقال پیدا کند نیاز به یک واسطه است که این واسطه عبارتست از الفبا، زبان، دستور زبان و جملات که در نهایت متوجه شدن طرف مقابل را به همراه دارد...
ما در فیلم سازی الفبا داریم! فیلم نامه نویسی، تدوین، کار بادوربین، آشنایی با نرم افزارها و ...همه و همه برای تولید کردن شات ها برای انتقال مفهوم است. ما در مدرسه اینورس توجه زیادی به ادبیات فیلم سازی و پیدا کردن فرهنگ دیجیتالی و سواد آکادمیک داریم. "
آقای امید توتونچی، فیلم ساز فیلم های کوتاه و فرهنگی، استاد دیگر این دوره، در ادامه حرف های آقای احمدی فیلم سازی را به دو بخش محتوا و قالب تقسیم کرد و به نقش این حرفه در جهان و ایران اشاره کرد. وی راجع به سینمای دیجیتال گفت و به گسترش آن در سینمای امروزه ایران اشاره کرد. سینمای دیجیتال خیلی کارها را آسان کرده ولی مهم ترین چیز در این حرفه، بخش مفهوم و محتوای یک اثر است که یک کار را با ارزش و حرفه ای می کند.  برای ساخت یک سینمای پست مدرن نیاز به شناخت سینمای کلاسیک هست و بعد شکست قوانین، که باز هم در این بی نظمی ها و شکست ها نظم و اصول وجود دارد.
در این دوره یک ساله تمام بخش های فیلم نامه نویسی به صورت کاملا فشرده معرفی میشوند.
در ادامه آقای مازیار شریفیان استاد After Effects  این دوره به تقسیم تخصصی موشِن گرافیک و ویژوال افکت پرداخت و به نقش آن دراین دوره و در خروجی های هنرجویان در آخر ترم که به دو بخش فیلم کوتاه دیجیتال و تیزر تبلیغاتی است، اشاره کرد.
در آخر علیرضا اردوبادی به بخش های جانبی این دوره اشاره کرد که شامل ورکشاپ هایی به صورت تخصصی در بخشهای فیلم کوتاه و تیزر تبلیغاتی می شود و راجع به بخش عملی دوره که در یک استودیوی مجهز و به روز انجام می شود (جهت آموزش بخش تکنیکال به صورت ورکشاپ) اشاره کرد.
تمرکز اینورس از بدو تاسیس به کیفیت خروجی هنرجویان بوده است. به همین دلیل در جلسه معارفه راجع به گروه بندیی که در نیمه دوم دوره انجام میشود توضیح داده شد و گفته شد هنرجویان به صورت Teamwork و بر طبق علاقه ی خود، به ساخت پروژههایی در زمینه ی فیلم سازی دیجیتال که در جهت معرفی هنرجویان به شرکتهای فیلم سازی و تبلیغاتی و یاد گرفتن عملی هنرجویان است پرداخته می شود.
دوره یکساله فیلمسازی دیجیتال شامل بخش های مختلفی است که در آن، هم بخش تئوری و هم بخش تکنیکال بطور کامل پوشش داده می شود. بخش تئوری شامل فیلمنامه نویسی، اصول و مبانی کارگردانی و اصول و مبانی تدوین و بخش تکنیکال آن، شامل کار با دوربین، نورپردازی، ورکشاپ های صدا و اصول و قوانین کامپوزیت است.
همچنین نرم افزارهای Edius  ،  Premiere، Final cut pro و After Effects به عنوان نرم افزارهای اصلی و نرم افزارهای Speedgrade جهت اصلاح رنگ و Audition برای اصلاح صدا در بخش تکنیکال آموزش داده خواهند شد.
ورود به این دوره منوط به گذراندن مصاحبه فردی می باشد.







زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن