نشست آزاد کارگاه تخصصی«کینتیک تایپو گرافی»


نشست آزاد کارگاه تخصصی«کینتیک تایپو گرافی» روز پنج شنبه 13 تیر از ساعت 17- 16 با حضور مدرسین کارگاه:  عمارعیسی‏ پور، امیر ارزانیان در مدرسه ویژه برگزار می شود.
کینتیک در لغت به معنی وابسته به حرکت است، کینتیک تایپوگرافی عنوان تکنیکی است که با به حرکت درآوردن متن از تمام امکانات رسانه های جدید برای انتقال پیام استفاده می کند.

 از اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ وتکثیر پیام ها به واسطه ی حروف، تایپوگرافی استاتیک با هدف اثر بخشی پیام ، نقش موثری در ارتباطات داشته است. با ظهور رسانه های زمان محور، بنا به ماهیت رسانه، نوع ارتباطات و ابزارهای رسانه ها نیز دستخوش تغییر بوده اند. کینتیک تایپوگرافی، تکنیکی است که  به وسیله آمیختن متن و حرکت  با شکستن محدودیت های رسانه‌های چاپی امکان ارتباط موثر را افزایش می‌دهد. امروزه کینتیک تایپوگرافی نقش مهمی در تبلیغات تلویزیونی، هویت سازی شبکه، اینفوگرافیک‌ها، عنوان بندی فیلم و سریال، موزیک ویدئو ها و ... دارد. این شیوه تایپوگرافی که حس انگیزی به واسطه دیزاین و حرکت و صداست به ما کمک می کند تا با استفاده از انواع حروف (فونت)، سایز حروف، حرکت، وضوح و عمق، نوع حرکت و ... بعد جدیدی به معنا و پیام اثر ببخشیم.
 این کارگاه بر آموختن مسائل تئوری و عملی نوشتار و حرکت در حروف فارسی متمرکز خواهد بود از این رو کارگاه برای کسانی مناسب خواهد بود که قصد کسب مهارت در بخش تایپوگرافی و ساختن یک اثر موشن گرافیکس مبتنی بر نوشتار دارند.
مهارت هایی که هنر جویان بدست خواهند آورد:
آشنایی با ویژگی ها و انواع خطوط فارسی- آشنایی با حرکت، مبانی انیمیشن -آشنایی با مقوله آوامحوری- کار با حروف به مثابه ی تصویر - تایپوگرافی - رسانه های زمان محور- آشنابی با نرم افزار Adobe After Effects برای  متحرک سازی پیشرفته حروف
محصول کارگاه: ساختkinetic Typography  برای یک متن (شعر،  متن تبلیغاتی یا سخنرانی)

یک ترم- 14 جلسه3 ساعته
آغاز کارگاه: پنج شنبه20 تیر- ساعت: 20 - 17

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 5-88733674 تماس بگیرید.
نشانی: خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی( نوبخت)، کوچه‏ ی سوم، میدان سوم نیلوفر، شماره 5

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن