گزارش جلسه معارفه دوره یکساله موشن گرافیک مدرسه اینورس


پنجشنبه 5 اردیبهشت 1392، مدرسه اینورس با برگزاری جلسه معارفه دوره یکساله موشِن گرافیک «Emotion in motion»  میزبان علاقه مندان و فعالان این حوزه بود.
این جلسه با پخش یک ویدئوگرافیک از پوستر دوره و بخش هایی از ویدئوهای مدرسه اینورس آغاز شد، سپس علیرضا اردوبادی، موسس مدرسه اینورس به معرفی کلی از دوره و اساتید پرداخت و در بخش های بعدی هر یک از مدرسان با معرفی خود و زمینه فعالیتشان از اهمیت و چگونگی برگزاری این دوره سخن گفتند.
علی اصغر حسینی که شناخت و درک مفاهیم موشِن گرافیک را در این دوره تدریس خواهد کرد به صورت مختصر به معرفی مفهوم این رشته پرداخت. و به این موضوع اشاره کرد که مدرسه اینورس این دوره را به صورت کاملا ویژه و خاص برگزار کرده است. همچنین بر این نکته تاکید کرد که «من می توانم مطمئن باشم که تا مدت زیادی حس امنیت شغلی برای فعالان این حوزه وجود خواهد داشت».

در ادامه سعید زارع تجربه های خود در صدا و سیما و دغدغه های موجود را بیان کرد و گفت: در آینده نزدیک موشِن گرافیک نقش پر رنگی را در محیط شهری بازی خواهد کرد و در کشور ما هم، این بازار خیلی سریع در حال رشد و پیشرفت است و حتی صدا و سیما به عنوان یکی از متولیان اصلی این حوزه، برخورد خود را با این مقوله کاملا تغییر داده و این رشته را حتی در سطح کارشناسی ارشد در دانشکده صدا و سیما ارائه می کند.

علیرضا پور شکوری مدرس نرم افزار After Effects به اهمیت و قدرت این نرم افزار در موشن گرافیک پرداخت، که در این دوره از مبتدی تا تخصصی آموزش داده می شود. در کنار این کلاس، تجربیات شخصی وی در زمینه طراحی هویت بصری یک شبکه تلویزیونی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

در ادامه علیرضا اردوبادی افزود: این دوره  بعد از 2 سال تحقیق و پژوهش به گونه ای طراحی شده است که تمام حوزه های مربوط به علم موشن گرافیک را پوشش دهد و شامل صدا، حرکت و دیزاین بوده و این دوره ترکیبی از مباحث آکادمیک، تجربی، تئوری و تکنیکال است.
سپس امیر دولت خواه با نمایش نمونه کارهای خود به معرفی خود پرداخت و موشن گرافیک را اینگونه تعریف کرد : «کار موشن گرافیک تلفیقی از تمام ابزارهایی است که بتوان از آنها خروجی تصویری گرفت». وی پروسه ی ایده پردازی و پیدا کردن راه رسیدن به اجرا را در این دوره آموزش خواهد داد.
در ادامه بخشی از نمونه کار های میثم آذرزاد پخش شد. وی در این دوره مدرس کارگاههای ویدئو آرت خواهد بود و بخش موشن گرافیک برای فعالیت های تجربی و هنری را پوشش خواهد داد.

آرش صالحی بخش Sound Design این دوره را بر عهده خواهد داشت. وی تخصص آکادمیک در این زمینه دارد که در کلاس های طراحی صدا به پردازش در لحظه صدا و تصویر خواهد پرداخت. همچنین با بیان اینکه بخش تئوری دارای اهمیت خاصی است و تمرکز کلاس هایش نیز با این محوریت دنبال میشود، ادامه داد ما باید یاد بگیریم از تکنولوژی چگونه برای کار خود استفاده کنیم و اینکه مغز و تفکرمان را مانند یک آرتیست پرورش دهیم.

مازیار شریفیان که از بدو تاسیس اینورس، همکاری ویژه ای در مدرسه اینورس داشته، به عنوان استاد پروژه در این دوره حضور خواهد داشت که با فعالیت و پیشینه اش در این حوزه می تواند راهنمای بزرگی در انجام پروژه های گروهی پایان دوره باشد.


علیرضا اردوبادی برنامه کلی دوره یکساله موشِن گرافیک Emotion in motion  مدرسه اینورس را بدین شرح معرفی کرد:
آشنایی با موشن گرافیک | مبانی شناخت صدا- کاربرد تصویر در موشن گرافیک | مبانی تایپو گرافی | آشنایی با مبانی و تکنیک های سینما و تدوین | آشنایی با تکنیک های انیمیشن | نرم افزار Illustrator, Photoshop, After Effects, Cinema 4D |  Type in Motion & Kinetic Typography | ایده پردازی و طراحی استوری برد/ Brain Storming  | طراحی صدا | کلاس خلاقیت | هویت سازی شبکه های تلویزیون/ فیلم سینمایی | پروژه نهایی
وی همچنین از حضور اساتید مهمان در این دوره در حوزه های Motion Graphics برای  فضاهای Interactive مانند Web خبر داد.
دوره یکساله موشن گرافیک مدرسه اینورس “Emotion in Motion" از تیر ماه 92 آغاز خواهد شد که دانشجویان این دوره پس از مصاحبه فردی، پذیرفته خواهند شد.
بخش انتهایی جلسه نیز مربوط به پرسش و پاسخ حاضرین بود.








زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن