گزارشی از بی‌ینال بین‌المللی پوستر استانبول


گزارش: سارا شمسی


بی‌ینال بین‌المللی پوستر استانبول ۱۵ آبان ماه در دانشگاه مارمارای استانبول برگزار شد. بیش از ۸۰ طراح با ۲۰۰ پوستر از ۲۵ نقطه‌ی جهان در این بی‌ینال شرکت داشتند.
همچنین فرانک ایرانی، گلناز محمدی، پویا احمدی، رامبد والا و رامیار والا نیز در این بی‌ینال شرکت داشتند و اکثر پوسترها پوسترها با موضوعات اجتماعی و فرهنگی ارائه شده بودند.
همه‌ی آثار در موزه‌ی جمهوریت دانشگاه مارمارا و گالری این دانشگاه، از ۶ نوامبر تا ۲۱ دسامبر مصادف با ۱۶ آبان تا ۱ دی ماه به نمایش گذاشته شدند.

علاوه بر آن، ورک‌شاپ ۴ روزه‌ی طراحی پوستر با عنوان ”جنگ یا صلح“ با مدیریت سعید انصافی،  یک روز بعد از افتتاحیه‌ی  بی‌ینال در تاریخ ۱۷ آبان ماه در دانشگاه مارمارا برگزار شد.
گلناز محمدی و فرانک ایرانی در این ورک شاپ به همراه تعدادی از اعضای گروه بقچه به نام‌های:‌ بهزاد ذهنیان، پری افشار و مریم علیقلی‌پور شرکت داشتند و باقی شرکت‌کنندگان به نام‌های زینب سنا کوچان‌اغلو، نازلی اوزرسوی، دوراک بیلک، دوکان کاراپینار، شفق اردهان، فاطما هاسبُلات، شیدا اونال، یلدیرم چاکماکچی، اُئور آلتون، نیلوفر اوستونر منتخبی از دانشجویان دانشگاه مارمارا و بیلکنت بودند.
در نهایت گواهی شرکت در ورک‌شاپ از طرف بینال به شرکت‌کنندگان اعطا شد. برگزیده‌ی آثار هم‌اکنون  در دانشگاه مارمارا به نمایش گذاشته شده و قرار است در ماه‌های آتی در دانشگاه بیلکنت آنکارا به نمایش گذاشته شود.

















زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن