استفاده بازیگوشانه از کامپیوتر


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از خبرگزاری مهر، آیدین آغداشلو هنرمند نقاش وطراح گرافیک درگفتگو با ستاد خبری سومین جشنواره هنرجوان گفت : استعداد هنرمندان جوان در عرصه گرافیک همچنان درخشان و عالی است اما عدم آموزش کافی و نداشتن پشتوانه تصویری به تولید آثار بی عمق دامن زده است.

آغداشلو افزود: ورود به بازارکارمستلزم فراهم آمدن امکاناتی است که تمام آنها نیز به طراح گرافیک های جوان مربوط نمی شود. گرافیک بر دو عنصر اقتصاد وفرهنگ تکیه دارد و رشد آن با رشد این دوعنصرهمراه است. بنابراین درموقعیتی که تجارت یا تولید وبازار از رشد و گسترش بازماند سفارش کارهای گرافیکی هم تابعی متغیرمی شود .

وی افزود : با کاهش سفارش ها طبیعتا طراح گرافیک های ما درهررده سنی با مشکلات کاری عمیقی مواجه شده اند . درعرصه فرهنگ نیز اوضاع به همین شکل است . هر چقدر انتشار آثار فرهنگی بیشتر باشد امکان سفارش های تازه و رشد کلی گرافیک فراهم خواهد شد اما در صورتی که تولید کالاهای فرهنگی به هردلیلی کاستی بگیرد تعداد طراح گرافیک های شاغل در این رشته نیز محدود می ماند .

آغداشلو درباره ارزیابی جشنواره های هنرتجسمی نیز خاطرنشان کرد : این جشنواره ها نقشی بسیار سازنده و موثر دارند. برگزاری هرنوع جشنواره درهرعرصه رقابتی باعث نمایش ومعرفی کارهنرمندان جوان می شود . وجود جشنواره های تجسمی حتی اگربه تعداد زیاد و در قالب های تکراری نیز برگزارشود اثرگذار وتشویق آمیزاست و من کاملا آنها را تائید می کنم.

سومین جشنواره تجربی هنرهای تجسمی هنرجوان پاییزسال جاری به همت مرکزهنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار می شود.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن