پاسخی به درسی از یک خاطره+جوابیه رنگ


در پی انتشار مطلبی تحت عنوان «درسی از یک خاطره» جوابیه ای از سوی مجموعه کتاب سیاه (آقای محمود همتی ترابی) برای رنگ ارسال شده که در ادامه می آید.
لازم به ذکر است به دلیل اشارات ایشان به مجله الکترونیکی رنگ در جوابیه خود؛ پاسخ رنگ نیز در ذیل جوابیه ایشان منتشر می شود.

جوابیه کتاب سیاه
با سلام و احترام خواهشمند است متن جوابیه را درج نمایید.

پیرو درج مطلبی با عنوان «درسی از یک خاطره» در سایت موفق و پر بازدید مجله رنگ، با اطلاع می رساند جناب آقای کیانوش تنها مطالبی را اینجا درج کرده اند و پاسخ اینجانب را اینجا گرفته اند.
در پاسخ بنده مطلبی دارند، خوشحال می شوم بشنوم و حتی برای حل کامل این ماجرا جلسه مباحثه ای ترتیب دهید استقبال می کنم.
به نظر می رسد ایشان از بی اطلاعی مدیران سایت رنگ از این نامه پراکنی ها، سوء استفاده کرده و بدون اشاره به سوابق مطلب سوخته ای را در زمین سایت
رنگ ریخته است.
از اینکه این ظرفیت را از خود نشان داده و پاسخ مرا درج می کنید، بسیار سپاسگزارم.
این بخش را چنانچه صلاح دانستید درج کنید:
از سایت رنگ انتقادی دارم و آن اینکه برای درج فراخوان و درج خبر ارسال اثر برای نمایشگاه یکصد سال گرافیک ایران با حضور برترین اساتید گرافیک در گروه انتخاب آثار، سکوت می کنید و برای درج خبر درخواست پول می کنید اما برای درج نامه انتقادی سوخته دو سال پیش (با پول یا بدون پول) اشتیاق نشان می دهید. این رفتار بوی خوبی نمی دهد و مشمئز کننده است.
امیدوارم پاسخ هنرمندانه ای داشته باشید.

با بهترین آرزوها برای سایت رنگ
محمود همتی ترابی
صاحب امتیاز و مدیر مسوول کتاب سیاه
بانک اطلاعات هنرمندان تجسمی ایران

جوابیه مجله الکترونیکی رنگ

جناب آقای محمود همتی ترابی
با سلام و احترام؛

طبق عرف و اخلاق مطبوعاتی، مجله الکترونیکی رنگ موظف است در راستای ایجاد فضای مطلوب و برای حفظ عدالت و بیطرفی، پس از انتشار مطالب گوناگون، در صورت دریافت جوابیه اقدام به درج آن نماید. اگر جوابیه تنها در پاسخ به مطلب مورد اشاره باشد رنگ نیز فقط اقدام به درج آن خواهد کرد و موضعی نخواهد داشت. اما بخشی از جوابیه شما انتقاد به سیاست های کلی رنگ است که در ذیل پاسخ آن درج می شود:
فرموده اید: «از سایت رنگ انتقادی دارم و آن اینکه برای درج فراخوان و درج خبر ارسال اثر برای نمایشگاه یکصد سال گرافیک ایران با حضور برترین اساتید گرافیک در گروه انتخاب آثار، سکوت می کنید و برای درج خبر درخواست پول می کنید»
دریافت هزینه برای درج خبر فراخوان جشنواره های گرافیک، به دلایل زیر جزو قوانین داخلی مجله رنگ و سیاست های جاری آن است:
1- مجله رنگ یک مجله الکترونیکی در حوزه ی طراحی گرافیک است که به هیچ ارگان و گروهی وابسته نیست و طبیعتن برای تامین هزینه های جاری خود راه هایی را پیش بینی کرده که یکی از آنها درج تمامی فراخوانها به صورت آگهی می باشد. اگر این امر مطلوب شما نیست، متاسفیم.
نکته: در مورد جشنواره های که مجله الکترونیکی رنگ در آنها مشارکت داشته باشد این امر متفاوت خواهد بود.

2- دلیل بعدی اخذ هزینه برای درج فراخوان جشنواره ها، حصول حداقل اطمینان از صحت و اعتبار جشنواره ی مورد نظر است. کم نیستند فراخوان هایی که منتشر می شوند اما تعهدات آنها از قبیل پرداخت دستمزد داوران یا اهدای جوایز یا چاپ کتاب وعده داده شده انجام نمی پذیرد.
طبیعی است مجله رنگ به هیچ عنوان علاقه ندارد اعتبار خود را که با صداقت و تلاش در طول سال ها بدست آورده، برای فراخوان هایی که ممکن است به این معضل مبتلا شوند هزینه کند. لازم به ذکر است همکاران شما در ابتدای انتشار این فراخوان از مجله رنگ برای مشارکت دعوت کردند که رنگ هم با توجه به سیاست کلی خود ترجیح داد در این رویداد حضور نداشته باشد.

در ادامه نوشته اید: «برای درج نامه انتقادی سوخته دو سال پیش (با پول یا بدون پول) اشتیاق نشان می دهید».
به گمان ما جناب آقای همتی دچار شتاب زدگی و پیش داوری شده اند، وگرنه به یقین می دانند انتشار یک فراخوان روالی متفاوت از انتشار یک نامه یا خبر یا دیدگاه دارد و نشریه رنگ برای درج اخبار و یا یادداشت یک خواننده هزینه ای دریافت نمی کند.
بر همین منوال متشر کردن جوابیه احتمالی آن خبر یا نظر نیز بدون اخذ هزینه انجام می گیرد؛ همانگونه که ایشان هزینه ای برای درج جوابیه خویش نپرداخته اند.
لذا پاسخ آن یادداشت تنها با ارسال یک نامه میسر بود - همچنان که اکنون انجام شده است - و لازم نبود جناب آقای همتی ذهن خود را با هیجان زدگی و جبهه گیری و با افکار مشمئز کننده بیالایند.


مجله الکترونیکی رنگ



زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن