رونمایی نشانه سازمان دامپزشکی کشور


نشانه سازمان دامپزشکی کشور در مراسم روز ملی دامپزشکی رونمایی شد
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور روز شنبه 15 مهر ماه در مراسمی که برای گرامیداشت 14 مهر ماه (روز ملی دامپزشکی) در سالن همایش‌های رازی برگزار شده بود، از نشانه سازمان دامپزشکی کشور رونمایی شد.
در ابتدای این بخش از مراسم شهاب اشتری مدیر مسوول مجله  الکترونیکی رنگ و مشاور هنری سازمان در سفارش به طراحان حرفه ای؛ با ذکر اهمیت اختصاص نشانه برای سازمان دامپزشکی و همچنین کارکردهای آن گفت: نشانه برای هر مجموعه‌ای عامل هویت و اعتبار آن است بطوری که حتی یک کوزه‌گر قدیمی هم بر روی محصول خود نشانه‌ای را برای هویت بخشی حک می‌کرده است.
وی همچنین با شایسته دانستن رفتار سازمان دامپزشکی و برگزاری حرفه‌ای این رویداد به قدمت 90 ساله‌ی این سازمان اشاره کرد و گفت: قطعا در میان تعداد زیادی از سازمان‌های کشور که هنوز دارای نشانه نیستند، حرکت سازمان دامپزشکی حرکتی نو و اثرگذار خواهد بود.
وی در ادامه به  اهمیت اختصاص یک نشانه به سازمان دامپزشکی اشاره کرد و دلیل اصلی آن را ارتباط هر روز این سازمان با مردم و فعالیت‌های بین المللی و ملی آن دانست.
در ادامه این مراسم با حضور دکتر محسن دستور، دکترتاجبخش، دکترمنادی (عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی) ومهندس رجایی (رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس)، نشانه‌ی سازمان رونمایی شد.
همچنین در ادامه از بهراد جوانبخت، طراح نشانه‌ی سازمان دامپزشکی کشور، نیز تقدیر شد.
بهراد جوانبخت با اشاره به فشردگی کار به بررسی نشانه‌ی سازمان پرداخت و بخش‌هایی از آن را برای حاضرین شرح داد.
وی با اشاره به نقوش ساده شده در طراحی این نشانه به سادگی آن اشاره کرد و حضور المان‌های ساده شده تصویری مانند قلب، گوشی پزشکی، جام و مار (نماد پزشکی)، قلم، کلمه «دام» و... در این نشانه را بیان کرد.
بهراد جوانبخت متولد1355، طراح گرافیک، عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مدرس دانشگاه و آموزشگاه‌های هنری و مدیر هنری انتشارات و مجموعه‌های گوناگون است که آثارش در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی بسیاری به نمایش در آمده است و همچنین طراح نشانه‌هایی چون نشریه چلچراغ، نشریه بازی‌نما، صنایع غذایی هوکامه، شرکت تجارت الکترونیکی بانک تات و بسیاری دیگر بوده است. وی جوایز متعدد گرافیک از‌جمله جایزه دوم ششمین دوسالانه گرافیک ایران برای نشانه دلتاگرافیک را نیز به‌دست آورده است.
لازم به ذکر است پیش‌تر سازمان دامپزشکی کشور رأساً اقدام به انتشار فراخوانی در زمینه‌ی طراحی نشانه کرده بود که نهایتاً از بین 400 اثر رسیده از 160 هنرمند هیچ کدام مورد پذیرش سازمان قرار نگرفت تا به داوری سپرده شود. اما مقرر گردید به پاس احترام به شرکت‌کنندگان، از دو هنرمند شرکت‌کننده، ملیکا حبیبی و احمد شهبازی با اهدای لوح سپاس تقدیر شود. پس از آن سازمان با انتخاب یک مشاور در عرصه‌ی طراحی گرافیک، برای رسیدن به نتیجه نهایی تصمیم گرفت طراحی نشانه را به طراحان حرفه‌ای واگذار نماید. پس از بررسی پیشینه و آثار تعدادی از طراحان گرافیک ایران، سفارش طراحی نشانه با رعایت قوانین مرسوم حرفه‌ای به سه طراح؛ آقایان مصطفی اسداللهی، مسعود سپهر و بهراد جوانبخت ارایه شد. با توجه به تنگی وقت، هیأت مدیره سازمان دامپزشکی کشور پس از جلسات متعدد و فشرده، انتخاب نهایی خود را انجام داد و پس از 90 سال صاحب نشانه مستقل شد.



زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن