برگزیدگان مسابقه پوسترهای «شهر آسمان»


برگزیدگان مسابقه پوسترهای «شهر آسمان» در خانه هنرمندان ایران معرفی شدند.
هیات داوران مسابقه پوسترهای شهر آسمان دیپلم افتخار این مسابقه را به زهرا کازرانی، سید محمدکاظم موسوی و سعید ولی‌نژاد اهدا کرد.
همچنین در این بخش دیپلم افتخار و مبلغ 15 میلیون ریال به علی شاهی به عنوان استعداد جوان مسابقه اهدا شد.
‎جایزه پنجم شامل دیپلم افتخار و مبلغ پنج میلیون ریال به بهرام حمیدی
‎جایزه چهارم شامل دیپلم افتخار و مبلغ ده میلیون ریال به ابراهیم کاشانی
‎جایزه سوم شامل دیپلم افتخار و مبلغ 15 میلیون ریال به هدایت علی‌پور
‎جایزه دوم شامل دیپلم افتخار و بملغ 20 میلیون ریال به محمدحسین غیاثوند
‎و جایزه نخست شامل دیپلم افتخار و مبلغ 25 میلیون ریال به مهیار قلمی اهدا شد

‎هیات داوران بخش پوسترهای شهر آسمان در بخشی از بیانیه خود با قدردانی از فعالیت‌های سازمان زیباسازی شهر تهران برای ساماندهی و کار پیوسته در جهت توسعه طراحی گرافیک شهری و ایجاد فرصت مشارکت جمع بزرگ‌تری از طراحان گرافیک برای برگزاری این مسابقه آورده‌ است:
‎«باوجود رشد جنبه‌های مهمی از طراحی گرافیک در ایران هنوز همه پیکره آن حرفه‌ای و بالغ نیست که بخشی از این واقعیت معلول شرایط فرهنگی و اجتماعی و بخشی ناشی از نقص نظام حرفه‌ای است. و قطعه‌ای مهم نیز از جایگزینی فضای رقابتی جشنواره‌ها به جای فعالیت واقعی و روزمره طراحان گرافیک حاصل می‌شود.»
‎این هیات در ادامه نوشته است: «شرایط به نحوی است که بدنه اصلی طراحی گرافیک معاصر ایران از حضور طراحان صاحب سبک و خلاق بسیار کم بهره می‌برد و این روند به رشد بدسلیقگی و خام دستی در گرافیک عمومی منجر شده است. به طوری که میان طراحی گرافیک پیشروی ما و آنچه چشم مردم از آن تغذیه تصویری می‌کند فاصله بزرگ وجود دارد و در این شرایط تلاش شهرداری تهران برای عبور از این گذار فرهنگی ستودنی است.»
‎هیات داوران بخش پوستر معتقد است: «آنچه به مسابقه رسید و آنچه باید انتخاب می‌شد به تمامی پوستر نبود و با معیارهای متعارف داوری پوستر نیز قابل قضاوت نبود. اما هرگاه آثار را بیشتر پوستر دیدیم کیفیت کمتری به چشممان آمد و هر وقت آثار را در شهر مجسم کردیم موفقیت بیشتری در آن دیدیم. و خوشحالیم آثاری که از صافی قضاوت گذشت پوسترهای تک نسخه‌ای مناسبتی نیستند و کاربردهای روشن، واقعی و بلافصل دارند که این معطوف به تصمیم مهم سازمان زیباسازی است که بارها تاکید کرد رسانه شهری و نه پوسترهای نمایشگاهی می‌خواهد.»

 آثار بخش پوستر توسط فرزاد ادیبی، پریسا تشکری، بیژن صیفوری، کیانوش غریب‌پور و مجید کاشانی داوری شده است.
مجموعه آثار این نمایشگاه در دو بخش عکس و پوستر از 7 مرداد ماه در خانه هنرمندان ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن