گزارشی از ورک شاپ خانواده فالدین و پکا لوری


ورک شاپ خانواده فالدین از روسیه و پکا لوری طراح فنلاندی دو اتفاق مهمی بودند که در حاشیه ی نمایشگاه پوستر و جایزه ی جهانی بیداری، به کوشش امیرحسین قوچی بیک و پریسا تشکری در موزه ی امام علی برگزار شدند. طراحی ایده برای پوستر های اجتماعی محور اصلی این دو ورک شاپ بود که از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر و با حضور 64 نفر از علاقمندان که برای این کارگاه انتخاب شده بودند ادامه داشت.
پکا لوری و الکساندر فالدین دو طراح گرافیکی که خود از نام های شناخته شده در زمینه پوستر های اجتماعی هستند هر کدام شیوه های جالب و منحصر به فردی برای اداره کارگاه های خود داشتند.
پکا لوری با مطرح کردن شعار "ما در مقابل من" از هنرجویان خود خواست که در گروه های متشکل از دو تا چهار نفر به ایده پردازی و اتود درباره ی موضوع بپردازند. او به طور هوشمندانه ای شاگردانش را در مسیری قرار داد تا  بتوانند با درک درست و واقعی از معنی "ما" به نتیجه درست و منطقی در کارهایشان دست یابند.
فالدین ها نیز برای اداره ی کلاس به شیوه ی خاص خودشان عمل می کردند. آن ها کلاس را با تمرین و تمرکز آن هم از نوع روانشناختانه بر روی طراحی های بر آمده از درون و ذات هر طراح سعی داشتند به خلاقیت و ایده پردازی هنرجویان به طور فردی کمک کنند و البته در نهایت ایده ها را به سمت طراحی پوستر هایی با مضامین زیست محیطی سوق دادند.
در انتهای دو کارگاه اساتید با اشاره به اینکه همه دانشجویان دارای توانایی های منحصر به فردی بودند و در کمال تشکر از همگی آنها 6 نفر برگزیده از هر دو کلاس را اعلام کردند و طی مراسمی هر شرکت کننده گواهی حضور در این کارگاه ها را از دست استاد خود دریافت نمود.
لازم به ذکر است در انتها سخنرانی و پرزنتیشن این اساتید در دو بخش اجرا گردید که در ابتدا خانم اسوتلانا فالدین به همراه دخترش آلکساندرا فالدین به توضیح درباره پوسترهای استودیو فالدین پرداختند و در قسمت بعدی پکا لوری با تمرکز به چگونگی دست یافتن به ایده در آثارش به ارایه کارهایش پرداخت.












زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن